Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

perushoitaja
Vieras

/ #1507

16.09.2015 06:23

Jos pakottava lainsäädäntö asetetaan, tarkoittaa se sitä, ettemme voi KOSKAAN enää neuvotella ko asioista, hallituksen tekemä listaus varmistaisi sen että palkansaajien asema jäisi tuolle tasolle, huolimatta siitä, koheneeko Suomen talous tai ei. Minä en pienipalkkaisena hyväksy tämänkaltaista vallankäyttöä. Minä en voi nostaa optioita, en palkkioita, en voi istua eri yritysten hallituksissa, en voi nostaa kansanedustajien eläkettä, en voi muuta saada kuin lisätulojen tarpeessa olevana tehdä ylitöitä. Haluaisin minäkin olla arki- iltoina kotona, haluaisin olla viikonloput perheeni kanssa, haluaisin olla pyhinä kotona kun perheenikin on.

Säästölistausta tehdessään hallitus ei ole osoittanut, mitä konkreettista hyötyä he näkevät suunnitelmillaan olevan? Näillä toimilla annetaan ymmärtää Suomen talouden pelastuvan, miten? Näillä toimilla annetaan ymmärtää myös että työntekijät ovat liian kalliita, he ovat suoranainen rasite työnantajalle, samalla ollaan kovasti huolissaan työvoiman riittävyydestä tulevaisuudessa. Ristiriitaista. Se tie ei vie hyvään lopputulokseen, tulevaisuutemme työntekijät valikoivat tarkemmin, mille aloille ei kannata kouluttautua. Hinnat, verot, kaikki menot nousevat, palkan pitää riittää elämiseen. Minun lapsistani yksikään ei tule tekemään työtä hoitoalalla.