Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Sirpa Cederqvist

/ #1509 Tasaarvoisuus?

16.09.2015 07:16

Hei!

Olen syvästi loukkaantunut ja järkyttynyt hallituksen puheista. Kerralla tuli selväksi että mikään ei turvassa, ei meidän hoitajien työn arvostus taikka hallituksen ymmärrys kuinka vaativaa työmme on, kolmivuorotöineen, terveysvaikutuksineen tai palkkakehityksineen.

Minun on vaikea ymmärtää että säästöt pitää repiä hoitajien selkärangasta, toistamiseen.  Olemme tunnollisia, vastuuntuntoisia ja ammattitaitosta väkeä. Lisäksi teemme säästöjä yhteiskunnalle hoitaesamme ihmisiä ammattitaidolla jotta potilaat kuntoutuisi nopeasti eikä lisä ongelmia tulisi potilaalle josta tulee lisäkärsimystä ihmiselle ja lisäkuluja valtiolle. Siksin tarvitaan ammattitaitoisia hoitajile.

Me, menoerä, olemme tekemässä  hyvää työtä ihmiselle, usein itseämme säästämättä. Hallitus ei näe säästöja joita toimillamme saamme aikaan pitkällä aika välillä, koska sitä ei osata /haluta nähdä.

TASA-ARVO. Mitä se on?  Mun päähän ei mahdu se että säästöt lyödään pöydälle  ja tämä koskisi vain duunareita. Tasapuolisuuden vuoksi säästöjen pitää koskea kaikkia, hallitustakin. Ensimmäinen sairaslomapäivä maksuttomaksi myös koskemaan kansanedustajia/ministereitä. Me veronmaksajathan maksamme heidän palkkansa,miksi nämä vaatimukset ei koskisi heitä?

Kovat puheet jyllää jokapuolella. Ollaan herkästi arvostelemassa, vähättelemässä toistemme töistä, lisistä jne.. Olen ymmärtänyt että ei kannata niin arvostella muiden alojen vaatimuksia, kun ei itse ymmärrä toisten alojen erityispiirteistä.

Ymmärrän paremmin kuin koskaan aikaisemmin että;  hienoa että meillä on liittomme, jotka ymmärtää työmme erityispiirteitä, jotka pitävät puoltamme. Nyt tuli harvinaisen selväksi , miten meitä kohdeltaisiin ilman  tätä tukea.

Ps. Niille jotka ihanoi jenkkitouhua. -Luokkaerot on valtavia. RIkollisuus on omaa luokkaansa. Yksityishenkilöillä on huomattavan paljon aseita 'turvallisuussyistä'. Poliisit käyttää asetta herkästi, terveydenhuolto kangertelee yhä, varsinkin jos olet vähempiosainen jne,jne.

Kannattaako luokkaeroja synnyttää? Vai yritetäänkö pitää kiinni hyvinvointivaltio ajatuksesta, vaikkapa hiukan ontuen?

Vai lähenytäänkö me itä-blokki maita? Diktatuuria?