Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Vieras

/ #211 Kuka korvaa?

17.09.2015 20:55

Minulle tehtiin usean pätkätyön ja niitä seuranneen työttömyyden jälkeen te-hallinnosta työtarjous. Kyseessä oli työ jota en olisi pystynyt terveydellisistä syistä johtuen tekemään ollenkaan. Kieltäydyin työstä ja olin jo aiemmin kertonut terveystilanteestani työvoimatoimistossa. Ei vaikutusta, sain ikikarenssin. Jälkeenpäin (!) minulle kerrottiin että minun olisi pitänyt mennä sinne töihin, joutua sairaslomalle, saada potkut ja tulla takaisin työttömäksi te-toimistoon. Toimitin myöhemmin kantaani puoltavan lääkärinlausunnon, ei vaikutusta, ei korvauksia, ei anteeksipyyntöä.

En edelleenkään päässyt mihinkään töihin. Pitkän kyselemisen jälkeen pääsin työharjoitteluun. Jouduin tekemään pätkissä 5 kuukautta (parhaimmillaan 40h/viikko!) 9€ harjoittelu-orjatyötä useassa paikassa (laina-autolla omaan piikkiin) jotta pääsin takaisin työttömyysturvan piiriin. Sosiaalitukea ei ollut mahdollista saada johtuen puolisoni (joka oli myös juuri irtisanottu) pienestä omistusasunnosta ja muutaman tuhannen euron säästöistä. Karenssista johtuva taloudellinen menetys työttömälle perheelleni: 5000 euroa.

Noniin te-keskus, miten meni niinkuin omasta mielestä? Idiootit!