Jyrkkä EI YLEn mediamaksulle!

Jari Hämäläinen
Helsinki

/ #42 Yle olet vastuussa kansalle joka sinut rahoittaa.

20.09.2009 01:57

Mediat ottakaa keskusteluissa enemmän yhteiskunnallista vastuuta
Kattoosa11.9.2009 03:19
Ylensä kun yrittää jollainlailla saada mediaa kiinostumaan jostain yhteiskunnallisesti tärkeästä asiasta
niin media on sitämieltä ettei semmoinen ole tällähetkellä ajankohtainen mutta kun joku julkkis tekee tai törppäilee maailmalla niin heti ollaan tekemässä isoja otsikoita.Tämäkö on median päätehtävä,vai saada ihmisi
lle valtakunnallisesti/paikallisessti,ihmisten oloista (työttömiä/sairaita/täysinsyyttömiä lapsia otettu
kotoapois/syrjäytyneet,YM) Näitten asioiden keskustelu/pohdiskelu miten asioita voitaisiin viedä eteenpäin
eli pelkästään yhteiskunnan koskeettaa ihmistenarjen ongelmaalueita.näille pitäisi olla sivut . Kun media
ei ole yleisesti halukas auttamaan heikko osaisia.Pääsisi äänikuulumaan tämmöisen kautta ja saataisiin yhteisvoimaa asioiden eteenpäin viemiseen,tieto leviäisi ja ihmiset umpärisuomea alkaisivat ymmärtämään
miten tärkeetä on saada Esim.Työtön mukaan johonkin toimintaan jossa se voi hyödyntää omia taitojaan,
eikä ole himassa yksi pohtimassa miksi minä sain potkut olenkominä niin arvoton ettei minun työ panossta tarvita,ihmisen omanarvon kunnioitus hiipuu ja ne hiljatellen vajoavat itsesääliin toiset tappaa itsensä
toiset aloittavat toisen uraputken eli tulevat alkoholi riippuvaisiksi,kumpikaan tapa ei ole kunniallinen ihmiselle joka on uhrannut elämänsä yritykselle ja siitä saa kunnianosoituksena potkut,luulis yrityksillä olevan sen verran ryhtiä että antaisivat jonkinlaisen kunnianosoituksen(Kunniakirja /Mitali pitkäaikaisesta
työurasta) saataisiin henkilö lähtemään arvokkaasti töistä jonne hän ei kuitenkaan enää palaa.

Tässä projekti jota olen tarjonnut mediolle mutta heitä se ei kiinosta.esimerkiksi lastenkodin lasten kesämökin kunnostaminen,tarjosin huvila ja huussin vetäjille.Se ei kiinostanut mutta varakkaiden mökkejä käydään kunostamassa ja tehdään ohjelma.Heidän tekosyy oli ettei heilä ole varaa tehdä remottia ilmoitin heille että etsin rahoittajat mutta yhtä tylyvastaan otto jatkui.Kysyn medialta oletteko niin rahan vanki ettei yhteiskunnalisesti tärkeät asiat teitä kiinosta,tai oletteko niin perseauki olevaa porukkaa ettei ole varaa edes keskustella kyseistä asiaa.

Tässä kopiot anomuksista jotka on lähetety yrityksille ja medioille.(Itse olen eläkkeellä ja saan noin 700e
kuukaudessa olen nyt vähän yli vuoden vetänyt tätä projektia eteenpäin välillä tilillä on ollut 2e mutta se ei ole olut se vaikein kompastuskivi vaan media.)