Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Masentunut työkyvytön b luokan ihminen(hallituksen mukaan)

/ #2871 Re: no ei meillä hätää, Kela kaavailee perustuloa kaikille

03.11.2015 18:34

#2870: pöh - no ei meillä hätää, Kela kaavailee perustuloa kaikille

Takuueläke+eläkkeensaajan asumistuki seuraava vaihe takuueläkettä nostetaan parilla kympillä 766 euroon ja monilta kymmeniä tai yli satakin euroa pois kun muuttuu yleiseksi asumistueksi, toimeentulotuki sentään jää ja sitten perustulo jollei valtasuhteet muutu seuraavissa vaaleissa n.800 euroa eikä asumistukea, eikä toimeentulotukea ole saatavilla.

Jos seuraaviin eduskuntavaaleihin menee puolueet jollain edellä mainitsemallani perustulolla tai jopa sitä huonommalla niin jos ei tule vaalitappiota niin järki on mennyt enemmistöltä, nykyinen eduskuntakokoonpano muodostui pääosin valehtelulla mutta toivon että puhuivat totta tai ei niin hallituspuolueisiin ei uskottaisi ainakaan pieni ja keskituloisten hyvinvoinnista välittävän muuta kuin ennen vaaliovien sulkeutumista.

1000 euronkin perustulo 2019-2020 alkaen ilman asumistukea olisi alhainen verrattuna jos nyt asuu yksin vuokralla takuueläkkeen sekä eläkkeensaajan asumistuen ja mahdollisesti vielä eläkkeensaajan hoitotukeakin saavana. Tottakai monet hyötyisivät mutta olisi kiva jos vanhuksista, työkyvyttömistä sairaista ja vammaisista pidettäsiin mukana yhteiskunnassa tasa arvoisina eikä b luokan kansalaisina jotka eivät pysty lisää tuloja hankkimaan sosiaaliturvan lisäksi, jollei tietenkin voita lotossa tai vastaavassa ja laita mahdollisesti muutaman tonnin osakkeisiin jolloin tuloja tulisi pääomatuloina tosin ei kai arvalle voida ihmisten elämää laittaa, eihän??