Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

JärkiKäteen

/ #279 Re: Idiootti laki

09.12.2015 10:31

#275: -  

 

HALLITUKSEN PÄÄTÖS RANKAISEE YRITTÄMISESTÄ JA AKTIIVISUUDESTA

Olen  myös joutunut siihen tilanteeseen, että kovasta työpaikan etsimisestä huolimatta töitä ei ole löytynyt, koska taloustilanne on vaikea. Kaikkein eniten hirvittää heittää omia taitoja ja aikaa hukkaan. Minulla on kova into työllistää itseni, mutta yrityksen perustamalla menettää sosiaaliturvan ja pitäisi olla rikas.

Omaa työtä tekemällä voisi kehittää itseään ja olla halutumpi työmarkkinoinnoilla. Mutta työllistyminen menee nyt todellakin paljon vaikeammaksi ja hankalammaksi, omaa vaativaa työtä ja työtaitoja ei saa ylläpitää edes pienillä projekteilla, että voi näyttää että osaa tehdä tulosta. Kaikesta rankaistaan ja laitetaan eriarvoiseen asemaan.

Ovatko päättäjät pudonneet täysin kelkasta ja ovatko he täysin vieraantuneet kestävästä kehityksestä ja ihmisten elömästä? Millä tavalla TE-toimisto määrittelee että olen omaa työtä tekevä, mikä järki siinä on? Koko laitos tulisi laittaa uusiksi! 

Miten olisi kansalaisaloite kumoamaan laki, johon ottaisi osaa mm. järjestöt jotka ovat lakia vastaan?