Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

ahneudelle piste

/ #600 Re: Järkyttävää Toimintaa!!

14.12.2015 17:18

#549: Eerikki Peltokorpi -Dj- - Järkyttävää Toimintaa!!

Lainaus Eerikki Peltokorpi -Dj- kirjoituksesta: "Ja Nyt myös tämän yrittäjän on mahdollista päästä työkkärin rahoille, jos hän vaan todistaa ettei yritys tuota tarpeeksi, tai se ei ole päätoiminen tulonlähde."

Asia ei ainakaan ollut näin 10.12.2015 kun asioin Työvoimatoimiston kanssa, kun ilmoitin sinne yritykseni tämän hetken heikosta tilasta. Yritykseni ei tuota tällä hetkellä riittävästi edes perusmaksuihin saati elämiseen. Pankkien jokakuiset "tilinhoitomaksut" ym jatkuvat yrittäjyyden toiminnan edellyttämät pakolliset menot ovat vieneet yritykseni tilin miinukselle, eikä tuloja tässä taloustilanteessa ole näköpiirissä.

Työllistyminen on kuitenkin erään mahdollisesti toteutuvan projektin ansiosta mahdolista, mutta tuloja siitä ei ole tiedossa kuukausiin. Raportoidessani työkkäriin tilanteestani, minua kehoitettiin ykskantaan lopettamaan yritystoiminta.

Työvoimatoimisto totesi myös hyvin selväsanaisesti, että yrittäjänä minulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta saada työttömyyspäivärahaa, vaikka esitin kaikki mahdolliset tositteet siitä että yritys tuota tarpeeksi. Yritys ei voi olla muuta kuin päätoiminen tulonlähde, kun tuloja ei mistään muualta voi saada.

Eli Peltokorpi on täysin väärässä eikä tunne asioita mistä puhuu, tai työkkäri huijaa mikroyrittäjiä.