Suomen Koirankasvattajat ry:n vetoomus ja adressi Suomen Kennelliitto ry:n jalostusstrategiaesitystä

Niemi Sari
Ulvila

/ #64

10.03.2010 09:25

Eikö tässä adressissa ole kysymys kennelliiton jalostus stragedia luonnoksesta, eikä kenenkään kasvattajan tekemistä jalostusvalinnoista? Ikävää luettavaa -

Itse en Juhaa tunne henkilökohtaisesti, mutta arvostus tätä kasvattajaa ja hänen tietotaitoaan kohtaan on valtava. Olen ollut koiramaailmassa mukana koko elämäni (äitini on myös kasvattaja) vaikka itse en ole kasvattanut kuin 23 pentuetta harrastamaani rotua ja kolmas polvi on vasta syntymässä, en ikinä rohkenisi arvostella tällä tasolla ihmistä, hänen kasvatustyötään etenkään näiden valtavien ponnistelujen jälkeen, mitä Juha kerta toisensa jälkeen tekee.

Ei käy kateeksi asemaasi, mutta olen tyytyväinen, että jaksat kaikesta huolimatta Juha muiden velvollisuuksiesi ohella hoitaa myös kaikkien muidenkin kasvattajien etuja. Sillä näin se on. Henkilökemia on koiramaailmassa aina ollut - no ristiriitainen - paljon pahaa puhetta, vähemmän sitä hyvää ja itse asiaan keskittymistä.

Yli 3000 adressin allekirjoittanutta näin lyhyessä ajassa ei voi olla väärässä.