Suomen Koirankasvattajat ry:n vetoomus ja adressi Suomen Kennelliitto ry:n jalostusstrategiaesitystä

Kari Lehtonen
Porvoo

/ #71 Kennelliiton monopoli

10.03.2010 22:19

Kun nyt tuli esille kenellä on oikeus rekisteröidä koiria niin mielestäni joku juridisesti asiaa tunteva voisi värkätä EU tuomioistuimelle valituksen kaupallisen monopolin ylläpitämisestä joka törkeästi polkee kilpailua ja estää sen FCI:n myötävaikutuksella.Olisiko aika selvittää pelisäännöt jotka tällä hetkellä törkeästi rikkovat kilpailulainsäädäntöä ( ainakin mielestäni ) estämällä minkään muun organisaation mahdollisuuden osallistua kyseiseen businekseen koska sitähän se aivan puhtaasti on. Ei tunnu kennelliitoslla olevan mitään idealismia jäljellä vaan raakaa voiton maksimoimista kieltämällä kilpailu.
Jalostusstrategialla pyritään selvästi lujittamaan organisaation valtaa yli sen jäsenistön demokraattisten oikeuksien ja samalla luomalla organisaatiolle oikeus taloudellisesti kiristää jäsenistöltä maksimaalinen tuotto minimaalisella palvelulla , kaikki vaan siksi että kilpailu ei ole sallittu rekisteröinneissä , näyttelyissä , kokeissa eikä millään muullakaan kenneltoiminnan alalla. On myöskin perustettu ja ostettu yrityksiä jotka osakeyhtiöinä ovat kennelliiton valtuuston kontrollin ulottumattomissa koska niitä eivät koske yhdistyslait vaan osakeyhtiölaki.