Suomen Koirankasvattajat ry:n vetoomus ja adressi Suomen Kennelliitto ry:n jalostusstrategiaesitystä

Heikki Kärppä
Kuopio

/ #81

11.03.2010 21:23

Idioottimaista uskoa, että rekisteröimättömät koirat ja epämääräiset ulkomaan tuonnit olisivat uhka koirillemme. Rekisteröimättömät toimivat omistajan iloksi ja suon, että elävät elämänsä terveinä! Matka loppuu kun jälkeläisiä ei saa rekisteriin. Sekarotuisia on aina ollut ja saa olla; omasta mielestäni on jopa harmi, ettei muutamaa näkemääni sekarotuista ole voinut käyttää jalostukseen!

Henkilökohtaisesti voin sanoa, että oma koiranpitoni ja kasvattaminen on vaatinut kohtalaisia summia, mutta päivääkään en ole katunut!

Pitäisikö jonkun sitten tienata rutkasti koirilla! Muistan muutamia vuosia takaperin kun myin pennun 500 eurolla. Vastaavasti oli tarjolla samanrotuisia 2000 eurolla. Erona oli se, että minulla oli käyttökoiria ja nuo kalliit olivat ns. näyttelykoiria! Ainakin kaikki kohta 9 vuotta täyttävät ovat terveitä! Kiitos rotujärjestön jalostustoimikunnan! Miten lienee tuon kalliimman yhdistelmän? Varmaan ihan sama joidenkin mielestä, onko koira terve! Kunhan sillä saa rahaa ja ruusukkeita!