YLEn mediamaksu

hapajärvi

/ #177 ylen mediamaksu

25.04.2010 08:42

mitenkähän tässä tosiaan käy, olen yh-kotiäiti ja verotettavaa tuloa kertyy 20e/kk! kelalta saan yhteensä n.200e asumistukea ja lapsilisää.. mistäkähän kehittäisin mediamaksuun rahat, kun se on melkein vuoden palkan suuruinen! kotiäitiyshän on tietysti omavalintaista, sanotaan mutta ei se ihan niinkään ole, joskus ei vain pääse töihin. enkä ole varmasti ainoa. ensin sairastelin puoli vuotta ja sitten sain ns.ikuisen karenssin! neuvottelut eivät auttaneet. nyt sitten menee tuhkatkin pesästä kun tulee mediamaksu ja pieneen mummonmökki- asuntooni asennetaan pakollinen viemäröinti joka on eu:n ympäristö direktiiviin perustuva.vuokralle en pääse kun ei ole tuloja... toisteiseksi olisin vielä hengissä selvinnyt näin, mutta nyt menee kuppi nurin jos näitä maksuja alkaa tulla. sossusta en ole mitään saanu koska karenssi ajalla työttömyyskorvaukset lasketaan tuloiksi vaikkei niitä saakkaan. ja jos joudun sairaslomalle, kela ei maksa sairauspäivärahaa kun tuloni ovat liian pienet. eli ei tässä paljon juhlita.
autonkin möisin, mutta eipä sitä kukaan osta. kerjäämisestäkin sakotetaan. kyllä tässä maassa lirautetaan silmään ja pahasti. kun onilman tuloja niinsitten kyllä tosissaan on. kiitti vain hyvän lainsäädännön. rehellinen silti olen ollut ja aion vastakin olla. rukous on se viimeinen ja ainut oljenkorsi, ja se toimii, yläkerta ei jätä vaikka kaikki muut pettäis. järkeä päätöksen tekoon kiitos!!!