VR:n kaukojunayhteys säilytettävä Kirkkonummella

/ #103 Re: Re:

11.02.2016 17:48

#100: Hanna Repo - Re:

Kiitokset tarkistamisesta, näin arvelinkin. Reaalista ja jatkuvaa seurantaa Kirkkonummen aseman todellisesta käyttöasteesta (siis kuinka monta matkustajaa nousee Kirkkonummen asemalta VR-junaan) ei ilmeisesti ole, vaan VR tekee johtopäätöksiä vajavaiseen dataan perustuen. Vielä kun tietäisi miten tilastot kehittyneet vuosien aikana, varsinkin ennen kuin VR alkoi halpuuttamaan mm. Helsinki-Turku-yhteyksiä muihin nähden: eli onko kehitys matkustajien ostamien Kirkkonummi-Turku (tai Kirkkonummi-Helsinki) -lippujen määrän suhteen ollut laskevaa vai nousevaa Helsinki-Turku-lippujen halvettua em. verrattuna. Tästä tilastojen osoittamasta kehityksestä voisi osaltaan tehdä johtopäätöksiä paljonko mahdollisesti on tapahtunut siirtymää näiden halpamatkojen suuntaan.

Kuka tietää vaikka Kirkkonummelta noustaisiin VR-junaan aiempaa enemmän ja jopa uusien asiakkaiden toimesta johtuen juuri VR:n aloittamasta halpuutuksesta kaukoliikenteessä??? Kuten aiemmin todettu, käytön osoittaminen on vaikeaa jos ei seuranta ole reaaliseen tilanteeseen perustuvaa..