Perussanoman "Evoluutiobiologiaan" myös kriittinen puheenvuoro

Pauli Ojala
Adressin tekijä

/ #8 Koluamattomia Raamatun aarteita kansien sisään!

29.05.2010 11:17

On tosi sääli, että suomenkielellä ei löydy monia apologetiikan eli uskon järkiperustelujen aiheita lainkaan. Itselleni Raamatusta tuli "aikakone" maailmanhistoriaan niin että kiehtouduin siihen kiinni, kun Jobin kirja avautui minulle aikalaiskuvauksena postkatastrofaalisesta maailmasta Vedenpaisumuksen jälkeen:

Job on kirjoitettu Arabiassa, mutta silti siinä on enemmän viitteitä lumeen, jäähän, pakkaseen, räntään, lumisateeseen (ja mannerjäätikköön vrt. jääkausi!) kuin koko muussa Raamatussa yhteensä. Muita aiheita ovat mm. aavikoituminen, elinikien tippuminen, metalliseosten keksiminen, umpilouhokset, maidon hapattaminen, koiran ja hevosen kesytys, urbanisaatio, kansainvaellukset, pyramidit, luolamiehet (ja luolalapset!), ruuan keräileminen - ja sukupuuttoon kuollut megafauna.

Toinen esimerkki suomeksi vaietusta Raamattu-puolustuksesta kohdistuisi n. New Age -henkisiin lähimmäisiin, jotka ovat vieraantuneet kristinuskosta. Olen kirjoittanut johdannon myös tästä aiheesta otsikolla "Evankeliumi Eläinradan mukaan: http://www.helsinki.fi/~pjojala/horoskoopit.htm
Tämäkin on henkilökohtainen todistukseni: Luottamukseni Raamattuun vahvistui merkittävästi siitä, kun älysin Eläinradan (mazzaroth hepreaksi Jobissa) 12 pääkuvion ja 36 apukuvion liittyvän kiinteästi juutalaisuuden syntyvaiheisiin ja 12 heimokuntaan. Kyse oli alunperin pelastushistorian kollektiivisesta ennustuksesta koko ihmiskunnalle, kun taas ennustelu yksittäisille ihmisille oli vain myöhäisempi väännös ja turmeltumista alkuperäisestä, pedagogisesta opetusmetodista tähtikartan pohjalta ajalta ennen Vedenpaisumusta. Tähdet olivat ainoa paikka, johon Vedenpaisumuksen vedet eivät yltäneet. Siksi Evankeliumissa Eläinradan mukaan on kyse vanhimasta ihmiskunnan liturgiasta, näyttäisi siltä. Tarina alkaa ihmeellisen lapsen saaneen Neitsyen tähtikuviosta ja jatkuu Vaaka-kuviolla joka viittaa syntien sovittamiseen. Tarina päättyy Leijonan voittoisaan kuvioon tuomion merkeissä (apukuvioina Tuomion virta, Korppi ja Vihan malja). Perusjuoni tarinassa on hyvän ja pahan kosminen taistelu, lunastajan ollessa maskuliininen ja pahalta lunastetun ihmiskunnan ollessa feminiininen seurakunta; kahlehdittu nainen ja vapautettu nainen Cassiopeia ja Andromeda(vrt. ylkä ja morsianseurakunta karitsan häineen tai Israel Jumalan vaimona). On Käärmeenkantajaa, on uhrattavaa Oinasta jne. Jopa yksittäiset tähtien nimet viittaavat sovituskuolemaan ja, mikä mielenkiintoista, nämä nimet ovat miltei maailmanlaajuisia Kiinasta Etiopiaan vaikka kuviot sinänsä ovat arbitraarisia eli keinotekoisia.

Miksei tähtitieteen harrastaja Risto Heikkilä käyttänyt nimeänsä kirjoittaakseen tästä? Voi, voi, voi mitä ihmisten pelkoa ja maineen palvontaa! "Joka rakastaa elämäänsä, hän kadottaa sen. Mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän on säilyttävä sen." Ei tämä tarkoita pelkästään fyysistä kuolemaa. Sitä ennen meidät nyljetään moneen kertaan ja vaihe vaiheelta.

Itse "Evoluutiobiologiaan" Suomesta löytyisi esimerkiksi Perussanoman Perusta-lehdessä kirjoittanut lääkäri ja kirurgi, joka on kirjoittanut kansainvälisestikin merkittävän tekstin väitettyjen ihmiskehon "surkastuneiden" elinten toiminnallisesta funktiosta ja tärkeydestä. Hän on myös kirjoittanut julkaisemattoman tekstin suomalaisten biologian koulukirjojen väärennöksistä ja virheistä. Sille olisi tärkeä tilaus "Evoluutiobiologian" puheenvuorona. Kunpa Raamattuopiston johtajat vain uskaltaisivat ottaa riskin ja uida vastavirtaan eivätkä tyytyisi asumaan uskonnonvapauden "reservaatissa" ja "piippuhyllyllä". Nykyinen linjaus on kuin sitä "saaliiksi" antautumista ja vahingoniloisen enemmistön triumfiin kahlehdituksi suostumista, josta Paavali varoitti järkeisopista ja maailman alkeisvoimien opeista varoittaessaan.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…