Perussanoman "Evoluutiobiologiaan" myös kriittinen puheenvuoro

Vieras

/ #25

05.06.2010 18:21

Ojalalla on tyypillistä kreationistituubaa ja mukana vielä olkiukkoja kaivettuna tieteen menneisyydestä. Siinä onkin sepittämistä kun sotkeutuu vielä geologiaankin vedenpaisumusjutuillaan. Ehhheh... ei tule onnistumaan. Ja muka vielä "totuuden asialla", siinäpä vitsin murjaisee.

Luulisi että biokemistillä olisi jotain tieteen tajua. Toisaalta saattaahan se olla kovin erikoistunut ala. Ihan kuin lääkäreissäkin on kreationisteja. Selittyy kun katsoo opinto-ohjelmaansa, luonnontieteellinen perustansa on kovin pinnallinen. Monttöörinhommia. Silti kun on biokemisti ja osaa vetää housut oikeinpäin jalkaan, niin kumma että joissain asioissa heittää aivot narikkaan ja on hurlumhei.

Evoluutio toimii ja toimiakseen se ei tarvitse henkiolennon ohjausta. Jopa hienostunein ID on epäonnistunut osoittamaan, että sellaista tarvitaan. Ja vaikka tarvittaisiin, mistä tuo päähänpinttymä että sen pitäisi olla kristinuskon Jumala? Siitä kun voi kohtuuvarmuudella sanoa, että ainakaan sitä ei ole olemassa. Luonnontieteiden lisäksi historiantutkimus ja arkeologia ovat jo näyttäneet, että ainakaan Vanha Testamentti ei pidä historiallisesti paikkaansa. Ei löydy jälkeäkään Exoduksesta, Israelin miljoonakansan vaelluksesta, Kanaanin Maan valloituksesta tai edes Daavidin ja Salomon suurvallasta. Niiden tarinoiden alkuperää on jäljitetty ja ne ovat paljastuneet muinaiseksi valtiolliseksi propagandaksi. Ja jos nuo kertomukset eivät ole totta, silloin niiden tarinoiden jumalhahmoakaan ei ole sellaisena olemassa. Meitä on huijattu.

Ja olisihan se vähän koomistakin, jos koko maailmankaikkeuden, suhteellisuusteorian, kvarkkien ja galaksien suunittelija olisi se Jahve, joka tykkäsi haistella uhrilihan käryä, antoi määräyksiä milloin häpy saa näkyä ja massamurhautti hirveästi ihmisiä. Ei oikein luojakaliiperia.

Kuulostaahan se hienolta, kun sanotaan että pitäisi opettaa "vaihtoehtoja". Mutta haloo, luomisoppi on yhden huuhaakultin uskomuksia. Ja sellaisiahan riittää. Yhtä hyvin voisi vaatia astrologian opettamista silleen hienosti "vaihtoehtona".

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…