Stop koirien myrkyttämiselle! - jyrsijämyrkkyjen myynnin rajoitus

tarja

/ #269 Re:

24.03.2016 23:57

#251: -

, i Oma koirani söi myrkkyä 3 vuotta aiemmin, onneksi selvisi hengissä, kuolema oli tosi lähellä.  Aikaa kului kaikkiaan vuosi ennen kuin parani ja jäi vaurioita. Tänään  on Tuusulassa ollut jotain tarjolla, koirani taas ( vaikka kuinka vahdin) pääsi nuolemaan jotain, onneksi vain hiukkasen mutta oksensi 10 min myöhemmin jotain valkoista kokkareista moskaa.  Ja olimme ulkoilemassa illalla ja ruoan syömisestä oli kulunut  noin 8 h. ja ruoka oli allergisille koirille tarkoitettua kuivaruokaa. Näytteet otin talteen. Seuraan tilannetta, ei vielä näytä pahalta, mutta kokemuksesta tiedän, että ne oireet näkyvät myöhemmin. Onneksi on Viikin eläinsairaala lähellä. Rotan myrkyt pois kaupoista, niin että niitä ei saa ostaa kuka vain. Ne pitää laittaa lukkojen taakse ja vain myyjä antaa ne tarvisijoille, esim osoitteen perusteella, siis ei kerrostalon, eikä rivitalon asukkaille. Omakotitalon asukkaille vain harkinnan mukaan. Jokin todistus rotista pitää löytyä heiltäkin. Terveysviranomaiset ovat silloin asialla.