Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Ville Vallaton

/ #255 KIRISYKSET JA MUUT ONGELMAT

20.04.2016 09:29

Tuossa linkki jonka kannattaa katsoa ja kauhistella mitä tulisi 2017 vuoden alusta voimaan ja se laki on nemenomaan laillista pakottamista ja kiristämistä.

Työttömän pitäisi mennä Kelan maksamalla päivärahalla töihin ei siis Tessin palkkaa ollenkaa vaan muu palkka sillä peruspalkka on noin 1300€ mitä jää käteen tällä hetkellä pitkäaikaistyöttömälle eli noin 9€ tunti miinus verot, mutta lakiuudistuksen myötä ei jäisi senkään vertaa.

Jos siis oikeesti saadaan laki läpi niin, että työttömiä voitaisiin pakottaa menemään työhön huonommalla palkalla kuin KOSKAAN tarkoittaa tämä sitä, että sairaslomat lisääntyy räjähdysmäisesti sillä yksinkertaisesti pää ei kestä niin sanottua ilmaistyötä jota tuo lakiuudistus olisi.

Suomen päättäjät haluavat polkea perusoikeudet maan rakoon lopullisesti.

Lakiuudistus olisi se, että mikäli ei ota vastaan annettua mitä tahansa työtä tulisi pitkä karenssiaika joka on laillista pakottamista nimenomaan jos tulisi pitempi karenssi mikäli kieltäytyisi annetusta mitä tahansa työstä.

Palkkatuki joka parhaimmillaan oli jopa 90% pienenisi radikaalisti ja se puolestaan tarkoittaa sitä, että firmat eivät ota työtöntä ja varsinkaan pitkäaikaistyötöntä vastaan.

Mikäli olisi mentävä todella pitkälle töihin niin, että olisi muutettava pois omasta kaupungistaan niin kuka hommaa asunnon sillä asuntoja ei ole silloin tarjolla kun työtä on eteenkään yksin asuvalle ja se puolestaan saa todella ison stressin aikaiseksi jos pitää herätä nykyisessä kaupungissa tyyliin 4:tä ylös ja mennä junalla tai linja-autolla vieraaseen kaupunkiin tekemään pakottamalla annettua työsä ja stressattava sitä, että saako asunnon vai eikö saa.

Ymmärrän kyllä sen, että ollaan todella huolissaan siitä, että Suomessa on todella paljon työttömiä, mutta sitä en ymmärrä, että halutaan pakottaa töihin oli työ sitten mitä tahansa ja vielä niin, että palkka olisi mitään sanomaton eli jopa perus Tessin palkkaa huonompi joka tarkoittaa sitä, että silloin rikotaan lakia koska laki sanoo, että palkan on oltava vähintään Tessin mukainen palkka eli perus palkka, mutta lakiuudistuksen myötä Tessin palkkalaki rikkoutuu täysin eli ei olisi olemassa enään Tessin mukaista peruspalkkaa.

Minä jolla on ongelmia kuten paha astma, allergioita, lukihäiriö, ei ammattia, ai armeija taustaa ja apukoulunkin olen käynyt sekä selkäkin vihottelee aika-ajoin niin minä ole vain ja ainoastaan haluamattani ilmainen tuoton tekijä lakiuudistuksen myötä ja sitä olen jo nytkin ollut jo todellakin kauan...Moni on sitä mieltä, että minun pitäisi vaikka sitten ilmaiseksi mennä töihin ihan vain siksi, että näkisi ihmisiä....EI KIITOS ei ilmaiseksi vaan vaikka sitten palkkatuella ja Tessin mukaisella palkalla ei niin, että niin sanottu palkka olisi alle 1000€ joka tarkoittaisi sitä vaikka se olisi 1000€ tippuisi asumistuki todella pieneksi enkä saisi toimeentulotukeakaan ja kun kaikki menot lastkettaisiin yhteen olisi käteen jäävä osuus pienempi kuin Kelan maksama päiväraha tällä hetkellä joten EI KIITOS EI HUONOLLA PALKALLA TÖITÄ.

Mikäli joudun puun ja kuoren väliin ensivuonna aijon ottaa sairaslomia todella useasti selän takia tai stressin takia sillä pää ei kestä palkkaa joka loukkaa Tessin mukaista palkkaa niin, ettei käteen jäisi juurinkaan mitään ja sitä Työ- ja Elinkeinoministerit haluaa siis lisää stressilomia lisää sairaslomaa ja mitenköhän tämä pakkolaki mahtaisi itsemurhien määrään vaikuttaa sillä jos se luku lähtee nousuun on syy päättäjissä ja heidän pakkolaissa jota he haluavat Suomeen.

A2 ohjelmassakin käsiteltiin asiaa, mutta ei vahingossakaan totuutta missään muodossa siis sitä mitä se tulee olemaan mikäli laki saadaan Suomeen aikaiseksi vaan kaunitelemalla ja hienostelemalla asiaa käsiteltiin tyyliin pla pla pla plaaa minä tässä puhun sinä pidät hevoista tai minä olen hiljaa hevoinen puhuu nyt.

AI ETTÄ KUN TÄMÄ SUOMI ON SITTEN IHANA MAA ASUA KUN PERUSOIKEUKSIA POLJETAAN MAAN RAKOON OIKEEN KUNNOLLA.....HYVÄ PÄÄTTÄJÄT, RIKKAAT RIKASTUU JA TYÖTTÖMIÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ HYVÄKSEEN JA KÖYHÄT JATKAA KÖYHTYMISTÄÄN. NÄIN SUOMI MENEE KOHTI TUHOAAN ASKEL ASKELEELTA