STOP VERORAHOJEN TÖRSÄILYLLE

Adressin tekijä

/ #3 Jostain on aloitettava

20.10.2011 23:16

Ei varmaankaan ole kenellekään yllätys, ettei mitään hetkessä tapahdu. Aloitetaan yhdellä adressilla yhdestä asiasta ja puututaan muihinkin epäkohiin myöhemmin. Yksi asia kerrallaan. kysehän tässä tapauksessa ei ole Elsi Kataisen taksimatkoista, vaan kansanedustajien moraalista verovarojen käytön suhteen. Kataisen tapauksen kautta näytetään, ettei me suomalaiset kaikkia kansanedustjien törsäilyjä niellä, vaan vaadimme puuttumista asiaan.

Tavallisilla kansalaisilla on pahojakin taloudellisia vaikeuksia ja kaiken aikaa vaan enemmän verovaroilla rahoitettuja putiikkien menoja kiristetään. Voisivat eduskuntaan valitut edustajat sen verran kiitosta ja lojaliteettia kansalaisille  osoittaa, että pohtisivat tarkemmin, miten verovaroista myönnettyjä etujaan käyttävät. Tässä on heillekin "porkkana"; mitä parempi taloustilanne Suomessa, sitä enemmän etuja kansanedustajat saavat.

Siellä ne yksinhuoltajat ja vanhukset naurettavilla tukiaisilla kituvat, jotta Katainen saisi ajella 500 metrin matkoja taksilla valtion piikkiin. Luulisi, että kansanedustajan palkalla on varaa kustantaa omat taksimatkansa ja työmatkat voi ajella pääkaupunkiseudulla julkisessa liikenteessä valtion piikkiin.