Keskuspuistoa ei saa supistaa

Masa

/ #423

24.04.2016 06:29

Olen ollut Keskuspuiston aktiivikäyttäjä vuodesta 1956 alkaen, jolloin muutimme Pihlajatien loppupäähän. Manskun yli ja oltiin Keskuspuistossa. Sen jälkeen olen asunut max kilometrin päässä Keskuspuistosta (aika tasan 60 vuotta). Pyöräilen, hiihdän, juoksen, etc. lähes päivittäin siellä (nyt on matkaa 200m). Tämän 60 vuoden aikana olen joutunut seuraamaan kun Keskuspuistoa on kavennettu milloin mistäkin suunnasta, tällä hetkellä tuo Maunulan kulma ja Hakuninmaalla oleva laaja  rakennustyömaa. Paljon pääkaupunkiseudulla pyöräilevänä ihmettelen kun jopa kansainvälisesti huomioitua henkireikää kavennetaan jatkuvasti. Tilaa rakentamiseen on kuitenkin valtavasti lähes joka puolella. Radanvarren alueet ovat tyhjillään ja siellä on jopa valmiita, käyttämättömiä juna-asemia odottamassa matkustajia? Seuraavana on tietyn porukan haaveksimat "kaupunkibulevardit", joista ensimmäisenä suunniteltava alue Hämeenlinnanväylällä sijaitsee juuri Pirkkolan kohdalla. Ja taas kaventuu Keskuspuisto!

Saako täällä kiroilla?