Adressi Petteri Orpon erottamiseksi sisäministerinvirasta

Roope Massinen

/ #375

12.05.2016 21:21

Yle Uutiset  3.11.2015: "Suojelupoliisi arvioi, että Suomeen kohdistuva terrorismiuhka on kohonnut vuoden 2015 aikana. Turvapaikkatilanteen äkillinen muutos merkitsee merkittävää uhkaa Suomen turvallisuudelle, sanoo suojelupoliisin päällikkö Antti Pelttari. Suomeen on palannut erityisesti Syyriasta ja Irakista huomattava määrä taistelijoita. Supo seuraa tällä hetkellä noin 300 henkilöä, joilla on yhteyksiä islamistisiin ääriryhmiin ja taisteluihin."

Turun Sanomat: "Suurin osa EU-alueen turvapaikanhakijoista ilman vahvistettua henkilöllisyyttä." Aikaisempina vuosina Euroopan unionin jäsenmaiden kansallisissa tutkimuksissa on siis selvinnyt, että Suomessa myönteisen päätöksen saaneista turvapaikanhakijoista jopa 70 prosentilla on todellinen henkilöllisyys varmistamatta. On olemassa valtava riski, että suuri osa Suomessa turvapaikan saavista on maassamme väärällä henkilöllisyydellä ja jopa väärällä kansalaisuudella.

Yle Uutiset 24.9.2015: Helsinki-Vantaan lentoaseman tullitarkastuksissa on paljastunut SUURI MÄÄRÄ VÄÄRENNETTYJÄ PASSEJA JA MUITA HENKILÖTODISTUKSIA ulkomailta Suomeen saapuneiden kirjeiden ja pakettien sisältä. Lähetykset on postitettu Suomeen pääasiassa Irakista ja Turkista. Passit ja muut asiakirjat ovat olleet matkalla turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksiiin ja yksityishenkilöille Suomessa. Turvapaikanhakijat tarvitsevat henkilöpapereita lähtömaistaan, koska VALTAOSA ON TULLUT SUOMEEN ILMAN MITÄÄN HENKILÖTODISTUSTA.

”Joka neljännessä maahan saapuneessa henkilöasiakirjassa on ollut väärennökseen viittaavia tekijöitä”, sanoo rikostorjuntayksikön päällikkö Kari Kettunen Rajavartiolaitokselta. ”Esimerkiksi yhtenä päivänä paljastui melkein 50 väärennettyä passia tai muuta henkilötodistusta”, tullipäällikkö Mika Pitkäniemi kertoo. Väärennösten ilmaantuminen on osin seurausta turvapaikanhakijoiden saapumisesta Suomeen valtavissa määrin. Joukkoon mahtuu myös niitä, joille väärennetty henkilötodistus on aitoa mieluisampi. ”Tullissa paljastui laaja väärennettyjen henkilöpaperien postitus turvapaikanhakijoille."

Tänä vuonna turvapaikanhakijoita on tullut tähän mennessä pian 3000. Viime vuonna kesäkuun puoliväliin mennessä tulijoita oli ollut 2200, eli vähemmän kuin nyt. Silti viime vuonna turvapaikantulijoiden vyöryn "yllättäen" alettua heitä tuli muutamassa kuukaudessa useita kymmeniä tuhansia. Sama tulee toistumaan myös tänä vuonna, kiitos mm. Orpon ja Sipilän.