Pekka Sauri eroon asekeskustelusta

Ymmällään
Vieras

/ #3 Mistäs se raja sitten vedetään?

06.07.2010 21:38

Haluaisinki nyt kysyä missäkohtaa se raja pitäisi vetää?

Laillisen aseen luotiin on suomessa kuollut ihmisiä, ja luultavasti tulee kuolemaan vastaavaisuudessakin. Samoin keittiöveitsen iskuun ja tieliikenteeseen. Jälkimmäisten osuus on vieläpä huomattavasti suurempi kuin ampuma-aseiden (varsinkin jos nyt keskitytään niihin laillisiin aseisiin joita ollaan kieltämässä).

Tieliikenne vei vuonna 2009 279 ihmisen hengen suomessa. Kysymys kuuluukin, että kuinka monta niistä ihmishengistä olisi säästetty, jos autolla ajamista ja matkustamista rajoitettaisiin? Saisit liikkua vain julkisilla välineillä, ja vain töihin ja takaisin, joskus käydä kaupankin kautta. Tieliikennekuolemat putoisivat rajusti, voitaisiin päästä jopa nollalukuun. Vähintään "huviajelut" pitäisi kieltää ehdottomasti, ja rangaistukset "autohullujen" loma-autoilusta vähintään ehdotonta. Onhan se nyt selvää, että yksikin ihmishenki on arvokkaampi kuin vain huvikseen liikkuminen.

Kukaan ei tietenkään (toivottavasti) ottanut edellistä kommenttia vakavissaan, kyllähän suomessa nyt liikkua pitäisi saada. Mutta minkä takia ampuma-aseharrastajia sitten pitäisi rankaista vastaavalla tavalla?