Pekka Sauri eroon asekeskustelusta

/ #7 Re: Leikkiä ihmishengillä

06.07.2010 21:53

#1: hohhoijaa - Leikkiä ihmishengillä

Olipas ihan kiva trolli tämän(kin) keskustelun aloitukseksi.

Miten pystytkään sekoittamaan rikollisten hallussapitämät, laittomat aseet, lainkuuliaisten kansalaisten, laillisiin ammunnan harrastamisiin ja laillisiin aseisiin?

Ja laitetaanpa kuvitteellinen "leikkiä ihmishengillä"- tilanne:

Olet kolmen lapsesi kanssa iltakävelyllä torilla ja ollessanne keskellä toria, huomaat teitä kohden kävelevän henkilön, jolla ase kädessä ja huutamalla uhkaa ampua teidät kaikki. Valittavanasi tässä kuvitteellisessa tilanteessa on kaksi vaihto-ehtoa:

A) Otat kännykän taskustasi ja soitat hätäkeskukseen, joka ensin kyselee sinulta nimesi, osoitteesi, syntymä-aikasi, kuka on paikalla, ketkä ovat mukanasi, onko muita osallisia ja paikan josta soitat ja sitten jos muistavat, mitä paikalla tapahtuu. Tilanneselostuksen jälkeen alat odottelemaan poliisia, joka voi olla 100km päässä, sekä lähestyvän, aseistetun henkilön, joka soittamasi puhelun aikana on kävellyt eteenne, kohtaamista aseettomana.

B) Laillisen suojelu-aseen omistajana ja sen hallussapitoluvan haltijana, otat aseesi esille ja suojelet lapsiasi, itseäsi ja muita lähellä olevia.

Aseeton uhri vai suojelu-aseen omistaja?

Think fast, choose one.