Porvoon synnytysosasto säilytettävä! Bevara Borgå BB!

Vieras

/ #80

25.05.2016 04:03

Att som östnylänning försöka ta sig fram åt Helsingforshållet i rusningstid är tidskrävande.  Tafiken stockar sig ju närmare Helsingfors man kommer. Däremot är det inga problem att åka mot Borgå för det finns alternativa vägar att åka till sjukhuset. Så om förlossningen börjar i rusningstid eller vid dåligt väglag på vintern eller på sommaren under vägarbetessässongen så finns det en stor risk att förlossningen sker i bilen.

Beslutfattarna kunde gärna få känna på simulerade födelsevärkar och tillika försöka sitta i en bil över en timme för att få en fingervisning i hur det känns. För att inte tala om att föda i bilen där man verkligen spelar med både mammans och babyns liv!

Är det fråga om en första gångens föderska så kan upplevelsen vara så traumatisk att det inte föds flera barn i den familjen. Endel mammor kan vara så trånga eller barnet så stort att ett ingrepp hjälper barnet att rymmas ur.

Skäms alla ni beslutsfattare som vill dra in de lokala sjukhusen! Ni är inte värda ert uppdrag.

3-barns mamma   alla barnen födda i Borgå