Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

entinenduunari

/ #259 Re: Pyh...

30.05.2016 05:08

#1: Duunari - Pyh...

Toivon, että nää on oikeesti provoja. Esimerkiksi minut on työkkärin toimesta työllistetty palkatta "kuntouttavaan" työhön pelastusarmeijalle. Myönnettäköön, etä olen puolikuntoinen, mutta sen verran mitä pystyn töissä käymään niin ihan oikeaa työtä työttämän rahalla ja minulle on kerrottu, että koko pelastusarmeijan toiminta menisi puihin ilman "kuntoutujia" Omaa tilannetta rehellisesti pohtimalla minun pitäisi olla oikeutetusti eläkkeellä. Olen kokeillut monenlaisia töitä ennen kuin tämä 2010-> "lama" alkoi mm. siivoja, painepesijä jne. ja repinyt sen minkä lähtee oman terveyden kustannuksella.

Vähempiosainen on oikeasti termi, jonka alle mahtuu paljon ihmisiä. Omalla kohdalla täyttyy ikävästi jotakuinkin kaikki ei niin mukavat asiat... Olen köyhästä perheestä ja kaiken päälle köyhästä suvusta, kellään kummankaan puolen suvuista ole rahaa kuin kädestä suuhun, ei löydy minkäänlaisia kontakteja työmaailmaan ns. "suhteita" ei ole ollenkaan, itsellä on paljon terveysogelmia mm. ympärivuorokautiset selkäkivut, astma, unettomuus jne. ja pahinta kun järki luistaa jotakuinkin kuin terveellä vielä toistaiseksi niin tässä saakeli masentuu vielä päälle kun tajuaa/luulee olevansa taakka yhteiskunnalle, josta tulisi vain päästä eroon kaikin mahdollisin keinoin.

Se on hienoa, että sinulla pää ja kroppa pystyy töihin ja saat siitä vielä aidosti palkkaakin, mutta älä anna kusen nousta päähän. Tajutkaa hyvät ihmiset mitä raha (lue: paperi), jolle on annettu nimellisarvo on tehnyt inhimillisyydelle. :/