Seppo Lehdon tuomion korjaus ja oikeiden rikosten tuomioiden tarkistus

anonyymi
Vieras

/ #15 Käräjäoikeuden tuomiot pelkkää farssia

24.07.2010 08:44

Ei käräjäoikeudessa oikeutta saa. Jouduin vuosia sitten syyttäjän todistajaksi pahoinpitelyjutussa ja syytetty alkoi vainota monin eri tavoin. Yksi tapa oli rikosilmoitusten tehtailu, jossa kiusaajan perheenjäsenet olivat asianomistajina ja samalla he todistelivat toisiaan ristiin. Surkuhupaisin juttu oli kun olin tehnyt muka rikoksen ja samana päivänä olin todistettavasti aivan muualla. Sitten sain turpaani oikein kunnolla ja sairaslomillakin olin viikkotolkulla. Nyt vastapuoli ehdotti sopimusta: vireillä olevat keksityt rikosilmoitukset vedettäisiin pois ja itse luopuisin pahoinpitelysyytteestä. Syyttäjäkin innostui asiasta. Käräjäoikeudessa tuomari piti hyvänä asiana vastapuolen sopimushalukkuutta ja vihjasi jopa tuomiosta ennen oikeudenkäynnin aloittamista. Lakimiehen kanssa tuolloin jo tuumailtiin, että huonosti käy ja niin kävikin. Vastapuoli ei saanut mitään ja käräjäoikeuden puheenjohtaja jätti aihetodisteita täysin huomioitta eikä silminnäkijätkään olleet luotettavia, koska kertoivat samalla tavalla kuin itse kerroin. Itse sain sapiskaa vaikka mistä. Tuomioita tuli pelkästään vastapuolen väitteistä ja jopa väitetyistä kuluista puuttui kuitit, mutta maksamaan nekin minut tuomittiin. Surkuhupaisinta oli se, että vaikka pääasiasta oli jopa kirjallinen lausunto dokumentteineen oikeus väitti, ettei toisen osapuolen väitteitä vastaan oltu esitetty yhtään mitään ja niiden mukaan mentiin. KO:n ennakkotapauksellakaan ei ollut mitään merkitystä tälle puheenjohtajalle. Sikäli hyvä juttu, että "oikeus" toimi niin härskisti, että puheenjohtajasta kannattaa tehdä valitus, koska pystytään osoittamaan selkeitä virheitä eikä kysymys ole pelkästään mielipiteistä. Siinähän selittelee sitten ja hyvässä lykyssä uraputki jää siihen. Heppu oli vielä vähän aikaa sitten Hesassa syyttäjänä, josta lienee jäänyt umpikierous. Toinen hyvä juttu on se, että juttu menee ilman muuta hoviin ja kaikella todennäköisyydellä suulliseen käsittelyyn. Typerää on se, että yhteiskunta maksaa oikeuslaitoksen toiminnasta paljon ja jos jo poliisi tutkinnassaan osaisi hieman arvioida paremmin niin oikeudenkäynnit vähenisivät.