Roukonpurosta ei luovuta!

Vieras

/ #4

28.06.2016 16:07

- Roukonpuro on aivan paras lapsiperheiden uimapaikka! -Matala ja pitkä hiekkaranta.
- Siivoton paikka ei ole ollut koskaan eikä lasin sirpaleitakaan ole koskaan näkynyt alueella. Jokainen on roskansa pääasiassa kuskannu poisa. En ymmärrä, kun vedotaan siihen, että yksi ihminen joutuu siellä käymään siivoamassa paikkaa. Siis siivoaa mitä?
- Juu pukukopeissa on kirjoituksia. Mutta tuon verran minusta kuuluukin olla. Mutta voidaan ne talkoilla piiloonki maalata, jos siitä on kiinni, että paikka pysyy yleisenä uimaranta nuotiopaikan kera. Ilmoitatte vaan milloin niin me vakiokäyttäjät olemme paikalla.
- Nuoret Roukonpurolla ei oo moneen vuoteen rellestäneet. Kirjoitukset kopissa on jo tosi vanhoja. Kirjoittajat on nimien perusteella jo aikuisia (tiietään... pienen pitäjän etuja) Kylältä tulee sen verran matkaa, että hirveenä nuoret ei ole sinne eksyneet.
- Makkaratikkuja nuotiolle ei tarvita. Kiinteä ritilä riittää. Teleskooppitikut kulkee kyllä perheiden mukana. Joka paikassa han se on niin jotta mikä ei ole omaa se ei pysy ehjenä. Mutta Roukonpurolla on niin paljon vanhempia aina paikalla, jotta paikka pysyy kunnossa.
- Roukonpuro ei ole vain kyläläisten käytössä. Paikalla on useesti uimariperheitä kaupungilta ja koko Kuhmon alueelta. Minusta ei voi vedota siihen, että sanotaan, että kyläyhdistyksen kota on Hietaperän koululla jota voi käyttää. Että alueella on muitakin nuotioita paljon. Onko tämä kota avoinna aina vai lukossa? En tiedä. Lämmintä ruokaa pitää saada perheelle vaihtamatta paikkaa. Roukolle mennään päiväksi eikä aina vain käväsemään. Äitienki pitää saada nauttia kesäpäivistä!
- Isovanhempia, mummotettavia, retkeilijöitä turisteja, ulkomaalaisia, vesilintuja ja kyykäärmeitä siis kaikkia on tänä kesänä jälleen näkynyt Roukolla. Lämpimiä muistoja perheen ja kavereiden kanssa on Roukolla vietetty ja halutaan viettää samassa mittakaavassa edelleen.

- Mistään palveluista ei haluta luopua!
- Yks kaks kärryllistä halkoja vuodessa, jos sinne tuuaan niin ei voi olla paha menekki Mehtähallitukselle. Ja aikaakaan lastin purussa ei mene kauaa aikaa, kun kärryllä pääsee halkovajalle saakka.
- Eikä voi olla liian iso meno, jos yksi työntekijä käy kahtomassa paikan perään silloin tällöin muiden töiden ohessa. Myö luvataan olla edelleen hengessä mukana.
- Montako euroa Roukonpurosta tulis säästöjä, jos nämä palvelut lopetetaan?

- Parkkipaikkoja muuten vois tosin tehdä lisää :)