Superfood

Vieras

/ #100 Re: Re: Turvallisuus ja tieto asioista kulkeva käsikädessä

10.11.2011 15:01

#94: Kristiina Aittavaara - Re: Turvallisuus ja tieto asioista kulkeva käsikädessä

Aittavaara kirjoittaa, että "Yrttiteetä saa juoda max.2 viikkoa ja ennen kuin aloittaa toisen kuurin jotain toista yrttiä, on pidettävä taukoa 3 viikkoa." No huh huh. Tämähän riippuu täysin käytettävästä yrttiteestä. Aasiassa esim. vihreää teetä juodaan miljardin ihmisen voimin ja ei siellä tämmöisiä taukoja pidetä. On eri asia juoda teetä päivittäin aamu-, ilta- ja seurustelujuomana kuin kuurina lääkinnällisessä käytössä tietyn vaivan hoidossa esim. kiinalaisen lääketieteen oppien mukaan. Kasveista on siis moneksi.

Numero 94 viestin kirjoittaja haluaa lyödä varjon tälle adressille ja pyrkii antamaan viranomaiselle oikeutuksen tehdä täysin muista EU maista poikkeavia sääntöjä tänne Siperian naapuriin.  Onhan selvää, että rohdosten käytölle täytyy olla selkeät perusteet ja niiden käyttö tehdä tietoon perustuen. Mutta nyt Suomen viranomaisen tekemät kiellot yms. toimenpiteet eivät kestä mielestäni juuri mitään kriittistä arvioinia EU-näkökulmasta.

Sana on vapaa ja Aittavaarallakin oikeus esittää mielipiteensä, mutta tämän adressin sisältö on todella tarpeen viedä tiedoksi päättäjillemme. Nyt näyttää siltä, että viranomainen huseeraa omiaan ja voisi olla sopiva hetki viheltää peli poikki. Nähtäväksi jää onko päättäjissämme rohkeutta toimia. Olisi surkea tilanne, jos terveystietoisen kansan ääni jätettäisiin huomioimatta.