Vaasan keskussairaalan puolesta/för Vasa centralsjukhuset

Jyrki68 Sietämätön hermokipu.

/ #68 Keskussairaalaa ei saa leikata pois Vaasasta

21.09.2016 20:48

Ihan hullua ottaa pois leikkauksia ja muita palveluja Vaasan Keskussairaalasta!!! Miten on kuviteltu että esim. Ruotsinkieli toimii Seinäjoen sairaalassa? Ei mitenkään!!! Olen siellä potilaana Neuroligilla ja Kipuklinikalla. Kukaan ei osaa pätkääkään Ruotsia! Hermokipupotilaat ovat todellisessa vaarassa, niinkuin kaikki muutkin potilaat! Sydänpotilaat, kipupotilaat, kaikki jotka tarvitsevat pikkuisen tai paljon erikoishoitoa siellä. Itse olisin ollut ihan hukassa, jos en olisi osannut Suomea! Kyllä Seinäjoen Sairaala hyvä on. Vielä kun saataisiin kaksikielisiä hoitajia ja erikoislääkäreitä/hoitajia. Mutta mistä niitä saadaan, kun varmaankaan moni Vaasasta ei halua muuttaa Seinäjoelle ja moni Lääkäreista ja hoitajista lähtee nyt jo Ruotsiin. Elikkä mitä teemme??? Kielikonsekvenssi on tutkittava KUNNOLLA! Ei niin että mennään Seinäjoelle letkalla poliittikkoja ja jututetaan pikkuisen Suomenkielisiä potilaita. Se pitää tehdä niin että ongelma tulee esille paikan päällä, kun tulee potilas esim. akuuttiin ja joka osaa vaan Ruotsia. Siinä näkee helposti, miten henkilökunta hallitsee Ruotsinkielen. Näin on minun mielestäni tehtävä, että siitä olisi edes jotakin hyötyä.