Opintotuen sitominen indeksiin

/ #21 Re: Re: Avoin kirje junteille

01.09.2010 11:54

#18: Myös opiskelija - Re: Avoin kirje junteille

Mutta sitä minä en todella ymmärrä että mitä me oikeasti teemme ihmisillä jotka istuu yliopistossa vuodesta toiseen erilaisten tukijen ja sosiaalietuuksien nauttioina ja tästä heidän tiedon tankkaamisesta ei ole mitään iloa tälle yhteiskunnalle.

Niin. Historiasta, kielitieteestä, uskontotieteestä tai kulttuurintutkimuksesta ei tietenkään ole mitään hyötyä yhteiskunnalle. Onhan se aivan sama, että tiedämmekö, miten kielemme rakentuu tai opimmeko muita kieliä. Onhan ihan yks lysti, että kuuluiko Suomi joskus Venäjään, Ruotsiin vai vaikkapa Norjaan. Ketä kiinnostaa, mitä saamelaiset Lapissa puuhaavat. Mitä hiton väliä on tuntea mitään kirjallisuutta millään tavalla saatikka sitten kirjoittaa uutta kirjallisuutta. Kaikenlaiset moraaliin tai muihin kulttuureihin liittyvät tutkimuset ovat tietysti myös ihan turhia, koska kyllähän minä itse tiedän kaiken just niinku se on ja muut on kumminki väärässä. Varsinkin ulkomaalaiset. Näin ollen siis humanistiset tieteet, jotka tutkivat ihmisen toimintaa maailmassa, ovat ihan täyttä huuhaata ja ne voi kaikki lopettaa tähän.

No huhhuh.