Opintotuen sitominen indeksiin

Vieras

/ #22 Muutama totuus

01.09.2010 18:42

Suomen sijoitusta ykköseksi newsweekin rankingissa auttoi ilmainen koulutus johon kaikilla on mahdollisuus.

Suomen tunnustettu voimavara on että täällä PARHAAT LUKUPÄÄT koulutetaan, ei rikkaimpia. Esimerkiksi USA:ssa on tehty hälyyttäviä huomioita, joiden mukaan fiksuimmat/motivoituneimmat hukataan. Siellä tieteiden tutkijat ovatkin monesti ulkomailla opiskelleita, koska paikalliset ottavat varman ekolokeron yhteiskunnassa. Innovointiin kuuluu läheisesti lupa tehdä uusia asioita - kuka uskaltaa velkavankeuden uhalla opiskella muuksi kuin lääkäriksi tai lakimieheksi?

Opetusministeriön velvollisuus on päättää koulutuspaikkojen määrästä, jotta jokaisella alalla olisi sopivasti väkeä. HUOM! Ei rankaista yksittäisiä opiskelijoita, jotka tekevät päätöksensä koulussa, vailla täyttä käsitystä yhteiskunnasta/elämästä - ja useimmat alaikäisinä. Taataan mieluummin parhaille lahjakkuuksille edes välttävä toimeentulo, ja rajoitetaan sisäänottoa kullakin alalla yhteiskunnan tarpeisiin sopivaksi!

Ja se hyötynäkökohta: Pistetään vaan Gallen-Kallelat tuleen ja Marskin patsas nurin - mitä hyötyä niistäkään on? Ja Sibeliustakin soittoon vaan takaperin!

Se valtavan suuri opintotuki ja ilmainen koulutus (arvostettu muualla) on kaikkien saatavilla, että tervetuloa nauttimaan!