Opintotuen sitominen indeksiin

/ #26 Re: Re: Re: Re: Re: Avoin kirje junteille

02.09.2010 04:00

#25: Drontti - Re: Re: Re: Re: Avoin kirje junteille

Sinä rupeat vertaamaan valtion julkisen terveydenhuollon palveluita ja peruskoululaitosta siihen mistä tämä alkoi siitä kun kirjoittaja aikaisemmin perusteli Humanistisen opiskelun sen "hauskuudella" että siksi pitää maksaa koska joistakin se on "hauskaa".  Tällä hauska periaaatteellahan linnanmäelle pitäisi päästä valtiontuella, valiton pitäisi kustantaa hyvinkin paljon tällä hauska periaatteella.

Peruskoulu on asia minkä jokainen suomen kansalainen saa opintotuki ei, ja valtiolle on hyötyä siitä että jokainen kansalainen käy tämän peruskoulun siitä että joku istuu valtiontukemana humanistisessatiedekunnassa ei takaa valtiolle vielä yhtään mitään vastinetta. Julkinen terveydenhuolto on myös asia minkä jokainen ihminen saa opintotuki jälleen EI! Ambulanssi tulee hakemaan niin sen hitsarin ja sorvarin kuten sen humanistinkin ihan samalla tavalla.

Ja sekö että koulutetaan ihmisiä valtaisiat määrät yli ja heidän annetaan vuodesta toiseen roikkua yliopistossa takaa että meidän suomen uskontotieteiden, kielitutkimuksen, historian ja naistutkimuksen yms. taso on korkea? Toki kourallisessa hiekkaa on paljon enemmän kiviä mutta se yksi isompi kivi sattuu huomattavsti paljon enemmän.

Mutta edelleen tuen sitominen indeksiin olisi hieno asia ihan siitä syystä että opiskelijoita ovat Toisen asteen opiskelijat , AMK opiskelijat, Teknillisen yliopiston opiskelijat ja kaikkien muide yliopistojen muutkin opiskelijat kun humanistit. Kaikkien opiskelijaryhmien pitäisi pystyä opiskelemaan täysipainoisesti lukuvuodenaikana ja käyttämään vapaa-aikansa rentoutumiseen ja lisä pänttäämiseen ettei tarvitisisi huolehtia vuokran ja laskujenmaksusta ja mitä sitä söisi.