Maantie 967 Kelujärvi-Hihnavaara välin perusparannuksen puolesta


Vieras

/ #20 Eija Leppäjärvi

24.11.2011 07:36

Voi tätä ikuisuuksien taakkaa. Minulla on hallussa vuodelta 87 lehtikirjoitus Sompiosta, jossa on kirjoitettu tästä tiestä ja sen vaarallisuudesta. On täysin käsittämätöntä että olemme edellen 25 vuotta tuon kirjoituksen jälkeen samassa tilanteessa, vain kuolon uhreja on enemmän.
Itse ajan tietä päivittäin ja olen sitä mieltä että siellä ajetaan täysin tuurilla, koskaan ei tiedä mitä seuraavan mutkan tai nyppylän takaa tulee. Vaikka usein puhutaankin Tanhuan tiestä, Tanhua-Hihnavaara väli on myös erittäin vaarallinen ja sillä välillä rekkaralli on jatkuvaa.
Ei pitäisi ihmisten olla näin eriarvoisessa asemassa. Jotenkin tulee tässä asiassa tunne kuin me täällä harvaan asutulla maaseudulla olemme vähemmän tärkeitä ihmisiä yhteiskunnalle kuin niiden kantateiden varrella asuvat (viite ministeri Kyllänen 23.11. Sodankylä).
Pelottaa että joku päivä meiltä viedään se korvamerkitty rahankin jonnekin tärkeämpään, ja olemme taas alkutilanteessa. Kukahan keksisi sellaisen toimintatavan jolla saataiiin päättäjät huomaamaan ja isot herrat ymmärtämän tämän tieasian ja sen tärkeyden meille.