Vetoomus Kaarinan tablet-opetuksen järkevöittämiseksi

Huolestunut äiti

/ #11 Tabletti mahdollistaa oikaisemisen

26.10.2016 04:06

meillä ainakin matematiikassa oikaistaan, laitetaan vaan kysymysmerkki niin kone kertoo oikean vastauksen. Toki tehtävät on vielä koneella väärin, mutta onhan se helppoa laittaa vastaukset muistiin ja kun opettaja avaa tehtävät uudelleen tehtäviksi, voi helposti syöttää oikeat vastaukset ruutuihin. Mitään tietoa siitä ei ole miten tehtävä olisi kuulunut tehdä tai miten vastaus oikeasti olisi tullut.

kokeita ei myöskään saada kotiin nähtäväksi, joten kotona ei voida puuttua asioihin joita lapsi ei osaa. Tukiopetukseen ei ole lukujärjestyksissä varattu aikoja, joten jos et osaa niin ole osaamatta.

kyllä tietenkin pitää olla maailman mukana ja ottaa uudet hienot mahdollisuudet käyttöön, mutta katsotaanpas vain kun Suomi tippuu oppimisen kärkimaasta pakan pohjalle!

minä ja eräs toinen äiti ostimme nyt matikan kirjat omille lapsillemme, jotta lapsemme saavat sen opin mitä tulevaisuudessa varmasti kuitenkin tarvitaan. Mielestäni asia on ymmärrettävä jotta sen osaa, vain vastauksen tietäminen ei ole osaamista!