Vetoomus Kaarinan tablet-opetuksen järkevöittämiseksi

Huolestunut vanhempi

/ #44 Turvallisuus

27.10.2016 05:48

Lapset voivat tällä hetkellä tehdä padeilla mitä vaan.

Tämä voitaisiin helposti teknisin ratkaisuin estää. Keväällä 2015 tätä kysyttäessä sanottiin, että opettajat saavat tulevaisuudessa ominaisuuden käyttöön jolla voidaan evätä lapselta / lapsilta internetin rajoittamaton käyttö. Toisin sanoen sallia vain opetusympäristö, mutta vieläkään tällaista ei ole olemassa. Vähintään kouluaikana tällainen ominaisuus pitäisi saada käyttöön ja tarpeen tullen vapauttaa internet tiedon hakua varten.

Kuten jo moni muukin maininnut matematiikkaa oppii tekemällä ja harjoittelemalla koulussa ja kotona siis työllä. Koulun vanhempain illassa kerrottiin, että padiin tulevan MA kirjan tekijä suositteli ettei annettaisi läksyjä matematiikasta, koska koulussa tehdyt tehtävät riittävät. Tuntuu täysin käsittämättömältä.

Miksi Suomessa koulua uudistetaan niin monelta suunnalta samaan aikaan, kun muu maailma haluaisi ottaa käyttöön nykyisen koulujärjestelmämme hyväksihavaittua toimintaa.