Vetoomus Kaarinan tablet-opetuksen järkevöittämiseksi

/ #50 Re:

27.10.2016 08:57

#47: -

Aivan totta! Englannin viikkotehtävien määrä on noussut aivan järjettömäksi! Ennen läksyä tuli vain kyseisen aineen tunneilta eli noin kaksi kertaa viikossa. Nyt tilanne on kuitenkin aivan toinen ja viikkotehtäviä tehdään mahdollisuuksien mukaan päivittäin tai mikäli ei muilta läksyiltä / kokeisiin lukemiselta ehditä, niin paniikissa viimeistään viikonloppuna. Myös yläkoulun 9 lk:n englannin äänitettävät puhetehtävät vievät valtavasti aikaa muulta opiskelulta. Niinkin tärkeä asia kuin harrastaminen on jäänyt aivan minimiin. Aika ei vaan enää tunnu tunnolisella oppilaalla riittävän juuri muuhun, kuin koulutehtävistä suoriutumiseen. Ihan hirveää katsoa ja yrittää auttaa paditehtävien kanssa tuskailevia lapsia! Molemmat lapseni selvisivät loistavin arvosanoin koulustaan ennen padien tuloa. Nyt avuntarve on ihan jatkuvaa! Herätkää nyt päättäjät ennen kuin lapset maksavat tästä terveydellään!!!