Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina.

Äly on päättäjät jättänyt

/ #1076 Mihin ajatusmalliin tällainen verotus voi perustua

19.12.2016 13:25

Minä ymmärrän verotuksen jos sitä pidätetään jostain ansaitusta tulosta jolloin sitä on vara maksaa. Koskaan en ole huomannut tuon vanhan moottoripyörän sen enemmän kuin autonkaan viereen kertyneen rahakasaa josta sen veron maksaisi. Itselläni on kesäisten eläkepäivien seurana arvoltaan noin 5 tuhannen euron moottoripyörä. Sen vakuutusmaksuissa on tällä eläkkeellä jo ihan riittävästi veron osuutta maksettavana. En ymmärrä miten tuon pyörän omistaminen voi olla niin suuri rikos, että siitä on maksettava jatkossa vuosittainen 150€ rangaistusmaksu jolla osallistua yhteiskunnan kulujen maksamiseen enemmän kuin sellaisen jolla ei mp ole. No kai tuollakin verolla joku ns. pakolainen viettää hotellissa pari päivää täydessä ylläpidossa. Itselläni siihen ei ole varaa.  En todellakaan ymmärrä sitä eroa miten tuon pyörän omistaminen tekee minusta varakkaan, verrattuna siihen, että sitä pyörää ei olisi ja sen hinta olisi pankkitililläni, kun tällainen rangaistusmaksu on keksitty. Omasta mielestäni kun olen köyhempi tuon pyörän vuoksi. Tuossa seinän takana asuu varmasti minua varakkaampi täti joka käy oopperassa. Hänen harrastustaan sen sijaan tuetaan verovaroin luokkaa 142€/lippu, eikä hänen tarvitse osallistua tällaisten rangaistusmaksujen maksamiseen. Eli kyllä jossain on viimeinenkin järjenhiven ja oikeudenmukaisuuden sekä kohtuullisuuden taju kaikonnut.