Moottoripyörät, veneet ja moottorikelkat pidettävä verottomina.

Juu vero "rikkaille"!?

/ #1094 Hyvästi rakkaat motot, teitte mun elämästä paremman :')

17.01.2017 10:41

Köyhä opiskelija, tyttö 19v

Suurin intohimoni on aina ollut moottoripyörät, ajamaan opin 6vuotiaana ja harrastus on ollut paras kaikista.

Aina kun masentanut tai menee huonosti niin voi lähteä ajamaan. Ajo harrastus (pyörät myös pääosainen kulkuneuvo, autoa en omista) auttaa myös suuresti opiskelussa selviytymiseen kun poistaa sressiäkin. Myös kiusaamisen kestämiseen auttoi kun oli se "oma juttu"(pyörät) mihin keskittyä ja löytää uusia kavereita sitä kautta. Jos kotonakin ongelmia niin päässyt aina ajamaan:)

En ole lellipentu vaan itse kesätöistä, pulloja keräämallä, ja kaiken maailman pikkurahoja pikkutöistä keräämällä ja sitkeällä säästämisellä olen omat pyöräni 12vuotiaasta asti ostanut. 

Pahoittelut, myönnän että menee hieman tunteisiin :'( Mutta no onnistuivatpa minun "turhan pikku ajoharrastuksen" lopettamaan. Vaikka kaikki mitä pyörän huolloista pystyn niin teen itse, silti koko harrastus hyvin kallista.

Eikai siinä muu auta myyn nyt kaikki pyöräni pois, ei taida edes omilleen enää päästä kun hinnat alkanu tippumaan... Hyvästi rakkaat motot.

Pyöriä tällä hetkellä muutama, kahta kawaa vaihtelen vuorotellen liikennekäytössä. Kalliimman (nyt käytössä olevan) arvo on reilusti vajaa 1000e, ja vakuutukset siinä 580e per vuosi jo nyt.

Ei kyllä kiinnosta enää koulukaan ku seurannu tätä vero hässäkkää. Kai se on helpointa maahanmuuttajien perässä sossunluukulle marssia, oli tarkoitus mpasentajaksi erikoistua mutta no empä tiiä työnäkymistä.

 

Terveisin: ennen iloinen ja ahkera, mutta nykyään surullinen motoristi.

(Anteeksi pitkä teksi)