Irja Askolan erottaminen kirkon virasta

/ #166 Rakkaat Foliohatut, levätkää lähimmäisenrakkaudessa

29.03.2017 17:22

Hyvät kanssakulkijat,

On vaikea olla ihmettelemättä, että mikä Askolan toimissa teitä näin kovasti närästää? Itse, kirkkoon kuulumattomana kansalaisena mutta omalla tavallani syvästi hengellisenä ihmisenä, olen ihaillen seurannut tämän johtonaisen hienoa ja rohkeasti kantaa ottavaa, aina ja joka käänteessä syvää ja kaunista lähimmäisenrakkautta huokuvaa toimintaa. Maailmaan mahtuu sanoja ja puhetta, mutta tyhjänpuhumisen ja toisten ihmisten tuomitsemisen sijaan Irja Askola toteuttaa niin sanoissaan kuin teoissaankin syvästi kristillistä ja samalla universaalia, yleisinhimmillistä sanomaa. Maailma ja me, sen asukkaat, kaipaamme tässä ajassa toista ja toisenlaisia ihmisiä kunnioittavaa elämänkatsomusta enemmän kuin ehkä koskaan. Olkaamme iloisia, että jostkut meistä jaksavat vastuullisesti toimia kaikkien meidän yhteisen hyvän eteen.

Olemme ihmisiä saman auringon alla. Yksikään ei ole toista arvokkaampi, kaikki olemme huolenpidon, tasa-arvoisen olemismahdollisuuden ja rakkauden arvoisia. Onko tätä kristillisempää sanomaa olemassakaan?

Rakastakaa toisianne!