Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Vieras

/ #879 Kilppari erittää PALJON T3:a suoraan!

23.10.2017 09:53

Kilppari erittää PALJON T3:a suoraan. Lääkärit väittävät yleensä muuta. Kestämättömin väittein on kilpirauhashoitoja ajettu vikasuuntaan monipuolisesti kohta puoli vuosisataa.

Eräs väärä väite on että terveen kilpirauhanen tuottaa merkityksettömän vähän T3-hormonia. Ristiriitaisista mittaustuloksista on potilasvihamielisesti valittu "kymmenen nanomoolin mantra". Myös toinen Suomen kahdesta osaavasta endokrinologista. Tämän estämättä Suomessa toinen heistä on kertonut suoraksi eritykseksi 29µg ja jotkut eurooppalaiset endokrinologit 20µg.

Asia on niin tärkeä, että Euroopan osaavin tutkimusryhmä kertoo asiasta tutkimusraportissa, jonka pääaihe on muuta ("Kumpi hormoni enemmän vaikuttaa TSH:hon"). Selvästikin noin 25% tarvitusta T3:sta tulee kilpirauhasesta suoraan:

Väärään tietoon nojautuen lääkärit väheksyvät T3:n merkitystä hoidossa.
Väärään tietoon nojautuen(kin) lääketeollisuus ei ole viitsinyt tuoda markkinoille hitaasti vaikuttavaa T3-lääkettä. (Ja mielialalääkkeistä tienaa paremmin.)
- - -
Vajishoitotiedotus tuntuu valuneen Facebookiin. Tässä kuitenkin kaksi avoimessa netissä: