Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Vieras

/ #206

16.09.2010 16:05

Surulliseksi täällä tulee näiden höyrypäiden takia. En voi sanoa ettenkö uskoisi johonkin korkeampaan voimaan, koska pakkohan maailmassa olla jokin, joka ihmisiä ohjaa ja auttaa selviytymään asioista ja tapahtumista. En kuitenkaan usko, että "se jokin" tuomitsisi minut siitä, että haluan rakastaa ja olla ihmisen tukena, jota rakastan. Itse ajattelen niin, että ihminen rakastuu luonteeseen, kiihottavuuteen, ulkonäköön ja siihen, mitä hän tuntee toista kohtaan, ei sukupuoleen. Sukupuoli on vain osa ihmistä, se osa joka mahdollistaa tietynlaisen välittämisen ja yhteenkuuluvuuden tunteen/näyttämisen eli seksin. Seksin harrastaminen taas on niin monitahoinen asia, että turha siitä on sen enempää puhua. Kaikki varmaan tietävät sen, mikä tuntuu ja mikä ei itsestään hyvältä. Rakkauden ja välittämisen osoittaminen ei kuitenkaan ole vain seksiä, yllätys yllätys... osana on myös mm. toisen ymmärtäminen, hyväksyminen, asioista keskustelu, rakastaminen ja luottamus.

Miksi siis on alettava sorsimaan toisia, jotka omaavat erilaisia mielihaluja ja saavat erilaisista asioista mielihyvää? Onko se teiltä pois, jos joku pystyy osoittamaan rakkautta toista kohtaan? Vai pelkäättekö te menettävänne jotain, jos joku ei "toteuta" samaa seksuaalista suuntautumista kuin te? Omasta mielestäni on aika outoa pohjata mielipiteet kirjaan, jonka on kirjoittanut eri ajan filosofistit ynnä muut, koska ajat muuttuvat ja yhteiskunta kehittyy. Toisaalta kasvatuksella on ehkä turhankin suuri vaikutus siihen, minkälaisia ajatuksia ja mielipiteitä ihminen omaa. On toisaaltaan helppoa "aivopestä" ihminen ajattelemaan tietyllä tavalla jostakin asiasta. Muutoksien tekeminen taas tuntuu olevan älyttömän vaikeata.