YLEn mediamaksu

"lystiä olla pittää"

/ #246 Re:

18.12.2011 00:20

#241: -

Meidänkin perheen pitäisi alkaa nyt maksamaan jostain ohjelmien katselusta (vai siitäkö, että olisi kuitenkin MAHDOLLISUUS katsoa; vaikka emme tätä mahd. nyt käytäkään..?) kun ei meillä OLE TV:tä.  Päätimme jo kun lapset pieniä, että sitä ei meidän talossa tarvita, ja aikaa on jäänyt parempiin harrastuksiin itse kullakin, ei ole kaduttu! Lapsetkin on aina sanoneet että hyvä kun ei ole, ovat senkin ajan lukeneet tai pelanneet jotain ja leikkineet keskenään.  :)

Luulen vähän niin, että tuolla eduskunnassa ei ole yhtäkään "nykymuotoista median käyttöä" ymmärtävää edustajaa, siinä se vitsi on että näin kävi?

Ovat varmaan lukeneet taloutta ja valtiotieteitä ja sosiaalipolitiikkaa, mutta TÄMÄN AJAN MEDIOITTEN VERTAILU on heille outo aate? " YLE- uutiset ja sääkatsaukset" on varmasti olleet tärkeät joskus 1950-60 -luvulla, mutta nyt eletään erilaisia aikoja. Netistä näet säät (kelikameroineen) ja siellä on eri lehtien uutiset,saat lukea New York Times:a ja CNN:n uutisia katsella ja mitä ikinä HUVITTAA JA TARVII, eripuolilta maailmaa! Maksat vain internetyhteytesi. Emme edes  RADIOSTA kuuntele Ylen kanavaa, on ihan muu kuulolla meillä mistä tykätään! Ja meikäläisen vanhalla Nokialla ei saa edes KUVAVIESTIÄ vastaanotettua, niin en sillä kyllä Yleä "kuluta"!

Mutta katsottiinpa nyt "arvollisiksi"  pitämään yllä tuollaista muinaisjäännettä? Muistan lapsuudestani jonkun ohjelman nimen joka oli  " KANKKULAN KAIVOLLA". Arvatkaapa mitä rupesin toissailtana ajattelemaan? Että kyllä menee monien rahat semmoiseen paikkaan, jos tuo toteutuu! Ne hyötyy jotka istuu siellä Ylellä palliensa päällä, ja ne joilla maksu pienenee tv-luvasta. Joillekin on sama maksaako vai ei, eivät VIELÄ EHKÄ ymmärrä niiden asemaa, joilla ei ole halua ostaa TV:tä nyt vaikka JOUTUISIVATKIN maksamaan.Meillä siis maksu nousisi nykyisestä NOLLASTA johonkin --en tiedä paljoonko? Meidän lapsetkin maksaisivat sitten tahollaan...eikä yhdelläkään televisiota...tosi hauskaa heillekin. Reiluako? Opiskelun lomassa tekevät osa-aika työtä ja kesälomillaan.

Ei ole meidän televisiottomien vika, että jotkut teikäläisistä ei maksa lupiaan, ei TV:n omistamatta oleminen ole rikos! Sen harvan kerran kylässä kun olen nähnyt mitä ne katselevat, niin mitä siellä oli menossa kuin joku kun hakkasivat toisiaan niin että verta oli ympäriinsä, ja kun emäntä vaihtoi kanavaa niin aivan SEKOPÄISTÄ sielläkin, ja kolmannella oli lesbot suutelemassa uima-altaassa. (en tiedä oliko Yleä tai mitä subbeja? ) Sitä talon emäntääkin hävetti, kun minä näin. Yritin sanoa että " ...onhan siellä kyllä HYYVIÄKIN ohjelmia varmaan ja luontojuttuja.." jotain sanoakseni, mutta hän sanoi että " tuommoista joutavaa on paljon" ja tuhahti. Itsepähän tiesi paremmin.

Naurakaa nyt joku, kun en ole varmaan vahingossakaan nähnyt millainen se bigbrother on, heh he! Meitsi on aika metsäläinen joissain asioissa! Mutta käyn kyllä netissä paljon surffaamassa pitkin maailmaa, englannilla sujuvasti, uutisia saa paikanpäältä ja eri kannoilta katsottuna. Avartaa näinkin vanhaa.  Tere!