Kansalaispalkka jokaisen turva ja perusoikeus

Taina Tuomisto
Forssa

/ #2

21.03.2007 12:31

Kiitos kommentistasi adressiini, myös minä olen ollut yhteydessä myös lehdistöön ym. tahoihin asian tiimoilta, mutta en ole saanut mitään vastausta. Olisiko järkevää yhdistää näiden kahden adressin luovutus, kun asia tulee ajankohtaiseksi ja uusi hallitus aloittaa työnsä? Ainakin jos vihreät menevät tähän hallitukseen mukaan, voimme perustellusti vaatia tätä muutosta, sillä tämähän on kuulunut yhtenä osana heidän vaalilupauksiinsa. Muutenkin asialle tulisi saada näkyvyyttä ja siihen liittyviä väärinkäsityksiä poistaa. Tuntuu siltä, että harva ymmärtää tämän ajatuksen tarkoitusta kannustimena ja pelko "ilmaisen" rahan jakamisesta sulkee useimpien korvat, kun asiasta yrittää alkaa puhua.
Todellisuudessa vastaavan suuruisen tuen saa kuitenkin myös nyt jokainen suomalainen tarvittaessa, mutta tavoilla, jotka esimerkiksi pätkätyötä tekevän perheessä katkaisevat kaikki tulot aina joksikin aikaa, sillä nykyisten tukijärjestelmien byrokratia ja käsittely on liian hidasta ja tehty liian monimutkaiseksi, jotta se edes voisi toimia tehokkaasti. Tästä seuraa niin monenlaisia ongelmallisia tilanteita mm. lapsiperheissä, että niitä on turha tässä edes lähteä luettelemaan, sillä tekstistä tulisi romaanin pituinen.
Lisäksi olen samaa mieltä siitä, että harvan sellaisen nimi näkyy täällä omastakin tuttavapiiristäni, jotka kuitenkin kannattavat ajatusta. Eräs ongelma lienee se, että näistä nettiadresseista on osittain tullut "vitsi" tämän palvelun myötä ja adresseja myös löytyy lähes joka asiasta maan ja taivaan välillä. Itse olen miettinyt vaihtoehtoa, jossa nimiä lähdettäisiin keräämään ihan kaupoista, apteekeista ym. paikoista perinteisin nimilistoin, jolloin asian uskottavuus voisi parantua huomattavasti ja samalla näkyvyyttä saataisiin lisää? Mitä olet mieltä?

Ja myös tähän tiedoksi kiinnostuneille, että oma adressini käytännössä samasta asiasta löytyy osoitteesta: http://www.adressit.com/taituo.