YLEn mediamaksu

/ #251 Ei typeryyttä vaan tietoista alistamista

25.12.2011 14:11

#1: Michail Jaction -

Tämä olisi varmasti järkevää ja oikeudenmukaista, enkä usko, että vaihtoehto on lainkaan jäänyt päättäviltä tajuamatta. Se johtaisi kuitenkin siihen, että uutisia ja ohjelmaa katseltaisiin mielummin sieltä, mistä niitä voi katsoa ilmaiseksi, eikä raha kilahtaisi kirstuun. Internethän on täynnä ilmaisia uutisia ja tietoa. Maailman ja kotimaan tapahtumia voi seurata monista lähteistä ja moni sen hyödyntääkin mieluummin kuin tilaa vaikka Hesarin. Sen tilaamiseen ei saa pakottaa, ei television hankintaan, videoiden vuokraamiseen tai mihinkään muuhunkaan. Tämä mediamaksu on jo sama kuin maksaisimme kukin kiinteää bensamaksua, oli meillä auto tai ei niin kuin monet muutkin täällä ovat sanoneet.

Mitä auttavat koulukiusauskampanjat kun suurin kiusaaja tässä maassa on valtio. Tämän maan päättävät elimet ja niitä ohjaavat tahot eivät kunnioita omaa kansaansa, sylkevät suoraan silmille ja sanovat sitä yhteiskunnan eduksi. Sitä tämä on ja lain sallimaa alistamista, ei typeryyttä ollenkaan.