Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat

/ #13

26.03.2007 17:39

Allekirjoitin.
Meillä tarjotaan kouluissa sellaista p*skaa, että sattuu. Onhan ruoka toki välillä hyvää, mutta kumilta maistuvat perunat ja ne oksettavasti valmistetut kastikkeet... Hyi olkoon. >.<' Yhdesti olin oksentaa ruokalassa, kun riisin kanssa tarjottiin sellaista mömmömäistä kastiketta, jonka takia sappi kiehahti... Semmoista sitä tarjotaan kouluissa, yök.

"Kouluruoka on todella huonoa. Kumiperunat... Ja usein ruuasta löytyy hiuksia, keittäjät kauhoo ruokaa saunakauhoilla, ovat ilkeitä ja kärttyisiä. Ruuasta löytyy kaikkea, lihassa on sairaasti jänteitä, salaateissa on KOTILOITA, ja marjasopassa kuolleita matoja. Vesi otetaan poikien vessasta ja maito on todella epäilyttävän makuista. Leivät on kovia känttyjä, ja täällä säilytetään kaikki ruuat pakkasessa. Sitten kerran kuukaudessa on "tähdepataa," jossa on viikon tähteet ja ruisleivän paljoja päällä. Että hyvää ruoka halua... -.-"

Pakko antaa myötätuntoa tuolle asialle. Omassa koulussani ruoka on useimmiten ihan siedettävää, mutta potut (jotka muuten potuttavat) maistuvat kumilta. Mitään elollisia olentoja (tarkoitan eläimiä) en ainakaan ole kouluruoastani löytänyt, onneksi. Joka tapauksessa pitäisi täällä meilläkin olla laadukkaampaa ruokaa. Siis ne perunat ovat kuin tehty kumista. Potuista valitan, koska ne tuntuvat pilaavan ateriat.

Ja sitten tämä aatee jeah-tyyppi kirjusti:

"miksi edes tarjota koulussa ruokaa, kun lapsetkin vain lihovat. syökää kiviä hyvät ihmiset, älkääkä ruokaa!!"

Ei kaikki ruoka lihota. Ihiminen tarvitsee ruokaa keskipäivän aikaan, jos et sitä tiennyt. Koulussa olisi tarjottava ruokaa, ja hyvää sellaista. Kivien syömiseen ihmiset vain kuolisivat, usko pois. Ruokaa on ihmisillä sitä varten, että sitä voidaan syödä kun on nälkä ja ruoka-termikin tulee siitä, että elollinen olento syö jotain jota kutsutaan sanalla 'ruoka'.

Huonolaatuinen kouluruoka häpäisee ruoan tarkoitusta, sillä ruokaa on tarkoitus syödä iloisin mielin, eikä yökäten.