ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Vieras

/ #1336 Kuka on Richard Goldstone?

03.01.2012 01:26

Kuka on Richard Goldstone?

"Goldstone johti YK:n alaisuudessa tehtyä tutkimusprosessia, jossa selvitettiin Israelin ja Hamasin toimia Gazan tuhoamisen yhteydessä."

"Syyskuussa 2009, noin yhdeksän kuukautta Gazan sodan päättymisen jälkeen, tuomari Richard Goldstone esitti johtamansa tutkintakomission raportin. Hän hyökkäsi raportissa lähes yksipuolisesti Israelia vastaan ja syytti sitä vakavista kansainvälisen ja humanitaarisen lain rikkomuksista. Israel oli käyttänyt suhteetonta voimaa eikä ollut tehnyt eroa siviilien ja sotilashenkilöiden välillä."

"Goldstonen raporttia ovat käyttäneet ja väärinkäyttäneet hallitukset, kansalaisjärjestöt, kaupalliset järjestöt ja akateemiset instituutiot. Ne ovat käyttäneet sitä boikotoidakseen Israelia ja eristääkseen sen."

"Kun sitten tulee huhtikuu 2011, niin Goldstone julkaisee mielipidekirjoituksen The Washington Post -lehdessä. Sen johdannossa hän kirjoittaa: "Jos olisin silloin [2009] tiennyt mitä tiedän nyt, Goldstonen raportti olisi ollut erilainen asiakirja."

WIKI:
"Richard Goldstone (26. lokakuuta 1938) on eteläafrikkalainen tuomari, joka on työskennellyt muun muassa Etelä-Afrikan perustuslakituomioistuimessa ja kansainvälisissä rikostuomioistuimissa.[1]"

..."kenties maailman arvostetuin oikeusoppinut, eteläafrikan juutalainen Richard Goldstone.

Goldstone, joka on aina ollut myötämielinen Israelin valtiolle, kertoi lokakuussa yhdysvaltalaismedia CNN:n haastattelussa tuntevansa “syvää rakkautta Israelia kohtaan” ja työskennelleensä Israelin hyväksi lukuisia kertoja (Arutz Sheva: Goldstone: ‘I love Israel, and as a Jew I Must Investigate It’)

Goldstonen tytär sanoi Galatzin, Israelin puolustusministeriön rahoittaman ja Israelin asevoimien ylläpitämän radioaseman, haastattelussa rakastavansa Israelia “enemmän kuin perhettään, ystäviään tai mitään muuta”, ja että hänen isänsä on yhtä lailla “Israelia rakastava sionisti” (Jerusalem Post 16.9.2009: My Father is a Zionist, Loves Israel)."

Hämmentävää, että Israel-tutkijaksi valittiin juutalainen sionisti.

On perin ymmärrettävää, että maailma ei ota hänen mielipiteen muutostaan kovin tosissaan. Jääviys. Ehkä hän itsekään ei tajunnut jääviys-ongelmaa. Ehkä hänet valittiin juuri sitä varten, että laskelmoitiin. Jos hän tuomitsee Israelin Gaza-operaation*, maailma on tyytyväinen: maailmankuulu oikeusoppinut JUUTALAINEN tuomitsee Israelin. Jos hän taas antaa vapauttavan lausunnon Israelille, maailma pystyy sanomaan, että hänhän on itse juutalainen sionisti, siis jäävi, eikä hänen oikeustajuunsa voi luottaa.

Historiaan ko. Gaza-tutkimus voi jäädä siis maineeltaan epävalidina, epäluotettavana lausuntona. jota ei koskaan oteta vakavissaan missään instansseissa tutkimuksen suorittajan jääviyden takia.

* Operaatio Valettu Lyijy. Israel surmasi operaatiossa yli 1300 palestiinalaista, joista puolet tai jopa 3/4 siviilejä. Kodittomiksi joutui 90 000, joista 50 000 lapsia.

Koska operaatio oli niin mittava ja tuhoava, se vaikutti hyvin tuhoisasti länsimaiden asenteisiin Israelia kohtaan, ja syyllisistä keskusteltiin pitkään.