Hoitajien palkkaukseen ja työoloihin saatava parannus

tia holma
vaasa

/ #20 LÄHIHOITAJA

30.03.2007 22:29

hei! kuinka moni tavallinen tallaaja oikeesti tietää mitä lähihoitaja tekee työkseen ja mitä siihen pitää opiskella! tuntuu että meitä ei arvosteta kun ei tiedetä että mikä meidän työn kuva on. Itse olen lähihoitaja joka on suuntautunut vanhustytöhön, pidän työstäni vaikka se onkin tällä hetkellä erittäin raskasta ja huonosti palkattua mutta minä arvostan ja kunnioitan vanhuksia ja heiltä voi oppia paljon asioita.Mutta muistaako kukaan ketkä auttavat, hoitavat ,pesevät, lääkitsevät,ruokkivat, ja siivoavat vielä sen päälle!!! ja vielä pitäisi ymmärtää ja kuunnella kaikkia myös omaisia!! jotka aina eivät ole niin mukavia.Jokaisen päättäjän pitäisi mennä viikoksi johonkin palvelutaloon,dementiakotiin, vuodeosastolle tai kotihoitoon tekemään vuorotyötä... siinäs näkisivät mitä tämä työ on. Täällä vaasassa vanhustyössä työskennellään niin äärirajoilla joka näkyy sairaslomissa ja henkilökunnan epäsopuna. kysymys kuuluu koska romahtaa ja kunnolla?! Noh, varmastikkin joku sanoo nyt: "vaihda alaa" mutta enpäs niin tee! teen tätä sydämestäni ja uskon muutokseen!