Kannabis lailliseksi

PetriK

/ #3342

09.01.2012 13:01

Normityypille: Kofeiinipitoisia tuotteita en itse suosittele kofeiiniherkille ihmisille, kuten myös viestistäsi käy varsin hyvin selväksi. Terveelle ihmiselle siitä ei kuitenkaan haittaa ja kahviin liittyykin usein ns. tapajuominen, esim. aamukahvi. Unohdit ilmeisesti myös mainita, että kahvin käyttöön liittyy järkevällä käytöllä myös joitakin terveysvaikutuksia. Näistä lisää mm. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00051&p_haku=kahvi%20tee%20ja%20kaakao%20terveysjuomina

Jotkin tutkimukset puoltavat kannabiksen lääkekäyttöä, mutta pitkäaikainen käyttö aiheuttaa terveyshaittojakin. Mm. psyykkisten sairauksien riski on huomattava vaikka käyttö olisi satunnaistakin. Luettavaa mm. täällä: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6917003.stm

Insinöörille: Faktatiedon pohjalta omat kehäpäätelmäsi ovat suhteellisen erikoisia. Päihde on päihde eikä se muuksi muutu. Tässä suomen laki on yksiselitteinen. Kieltolait on laadittu ohjaamaan kansaa terveille tavoille, mutta aina löytyy näitä "kokeilunhaluisia" ja lakia kunnioittamattomia moukkia, jotka yrittävät tehdä rikoksesta laillista. Oman kokemukseni pohjalta on helppo sanoa, että ilman alkoholia, tupakkaa ja huumeita eläminen on paljon helpompaa.