Kannabis lailliseksi

insinööri

/ #3345

09.01.2012 18:43

"Tyyppiesimerkki on tulkintasi "lakia kunnioittamattomasta moukasta". Huumausaineen käyttö on rikos ja rikollisen toiminnan laillistaminen, olkoot se sitten laillisin tai laittomin keinoin toteutettua, on idioottimaisinta mitä ihmisen suusta voi kuulla. Onneksi tällä hetkellä eduskunnassa on 200 lakia oikeasti kunnioittavaa ja arvovaltaansa oikein käyttävää "moukkaa", jotka eivät ole ainakaan toistaiseksi sotkeutuneet tällaiseen huumeita suosivaan politiikkaan."

Nyt en ymmärrä logiikkaasi ollenkaan. Miten rikollisen toiminnan laillistaminen voi lähtökohtaisesti olla idioottimaista? Oletkö myös sitä mieltä, että oli idioottimaista dekriminalisoida homoilu 70 luvulla? Jos kannabiksen käyttö on tällä hetkellä kielletty rikoslaissa, se on rikollista toimintaa. Mutta kun kannbiksen käyttö dekriminalisoidaan, se ei ole enää rikollista toimintaa. Erittäin yksinkertaista.
Rinnastat liberaalin päihdepolitiikan huumeiden suosimiseen. Aivan yhtä hyvin voisin sanoa, että suosit huumediilereitä kieltopolitiikallasi.
Kuten lukuisat esimerkit, raportit ja tutkimukset kertovat, kieltopolitiikka lähinnä maksimoi haitat, aiheuttaa suunnattomia taloudellisia vahinkoja, ja korvaamatonta inhimillistä kärsimystä. Huumeiden käyttömääriin se ei vaikuta.