Pastöroitu maito on kiellettävä maassamme

Aokiro

/ #3

14.01.2012 15:12

Puhuit että pästöroitu rasvaton maito lisäsi eturauhassyöpäriskiä, mutta pästöroitu kokomaito sen sijaan ehkäisi sitä - onko vika nyt pästöroinnissa vaiko rasvoissa?

Kannatan itse luomutuotteiden käyttöä, mutta muutos ei tapahdu hetkessä. Meidän on lähdettävä liikkeelle yksilötasolta ja lähdettävä käyttämään saatavissa olevaa luomuruokaa!

Meidän koululla on ainakin tarjolla rasvattoman maidon lisäksi kevytmaitoa, sekä piimää (+ vesi ja HYLAt yms). Voisihan tuota opettaa lapsensa juomaan "terveellisesti", eikö?

Minusta tuo "rasvattomuustouhu" on ilmanaikaista. Kaipa niin pitää tuputtaa kun ihmiset eivät itse tajua syödä oikein : )

Tarkoittanet diabetesepidemialla 2-tyypin diabeteksen roimaa yleistymistä. Emme voi syyttää siitä pelkästään yksittäisiä rasvahappoja, pitää muistaa myös yhteiskunnan rakennemuutos ja tapamuutokset, jotka ovat tuoneet meidät liikkumattomuuden ja epäterveellisen ruuan äärelle. Siinä missä ennen työskenneltiin pitkä päivä navetassa ja pelloilla, nyt istumme koneiden ääressä, olen yksi esimerkki. Lihavuus ja sairaudet ovat kehojemme reaktioita kyseiseen yhtälöön.