Kansalaispalkka jokaisen turva ja perusoikeus

Asko Nummela
Adressin tekijä

/ #8 Jukalle

16.04.2007 12:41

Projektinne on hieno asia ja toivon sille menestystä jo senkin vuoksi että yksilöt helposti jäävät isompien pyörien rattaisiin puristuksiin. Tämän päivän yhteiskunta kun näyttää nyt laittavan pääpainoa pitkälti taloudelliseen kasvuun ja unohtavan ne ihmiset, jotka sen kasvun tekevät ja jotka siinä yhteiskunnassa elävät.

Kuuluttaisin enemmän pehmeempiä arvoja ja siksi olisi suotavaa saada enemmän naisia vallan kahvaan kiinni ja päättämään maan asioista. Muutokset eivät välttämättä ole aina huonoja vaikka niitä usein syyttä suotta pelätäänkin.

Kansalaispalkassa / perustulossa on varmaan niitä turhia pelkoja monilla ihmisillä, jotka eivät edes tajua mitä hyötyä siitä voisi olla maamme kansantaloudelle, sillä vain ne menestyvät tulevaisuudessa, jotka osaavat jakaa tasapuolisemmin taloudellisen mammonan.

Sehän tässä kansalaispalkassakin on ideana, ottaa hieman kaikista rikkaammilta ja jakaa se osa köyhimmille sekä kasvattaa työmotivaatiota, uutta tuotantoa byrokratiaa ja yrittämisen riskiä vähentämällä. Näin saataisiin lisää työpaikkoja ja luotaisiin tuhansia uusia yrittäjiä, sekä hyvinvointia kaikille.

Onko kansa tähän valmis? Epäilen että kurjuuden pitää vielä lisääntyä ennen kuin herätään huomaamaan maassa vallitseva tilanne, puhumattakaan että se haluttaisiin korjata. Toivottavasti näin ei kuitenkaan tarvitsisi käydä, vaan asiat voisivat mennä parempaan suuntaan noin kaikkia ajatellen.