ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Vieras

/ #1391

27.01.2012 23:42

Historiaa: Juutalaislasten pelastajat

Natsit surmasivat 1,5 miljoonaa juutalaislasta ja epätoivoiset vanhemmat koettivat kaikin keinoin piilottaa lapsiaan. Eva Kuper pääsi kolmevuotiaana piiloon nunnaluostariin ja tapaa nyt 62 vuoden päästä pelastajansa.
Poistuu: 1.2.2012 klo 19.00

Dokumenttiprojekti: Seitsemän tuntia kuolemaan

Neljä sotilastarkkailijaa, yksi heistä suomalainen, kuoli Israelin pommittaessa YK:n tarkkailuasemaa 2006. Tarina nykyaikaisesta järjettömästä sodasta, syyllisyydestä, vastuusta ja häpeästä. O: Gideon Gitai. T: Gig Films
Esitysaikaa 3 päivää jäljellä.

Khiamissa 2006 menehtyneiden sotilastarkkailijoiden muistomerkki ja rauhanpiiri

Tosi tarina: Mitä jos satu olisi lunta?

Dokumentti sukeltaa sadutushetkien avulla suomalaisten ja libanonilaisten lasten mieliin. Sadutus kuuntelee pakolaisleirin ja päiväkodin lasten tarinoita, ja piirtää kuvaa lasten ajatuksista ja sisäisestä maailmasta.

(Myös Beirutista, Shatillan palestiinalaispakolaisten leiriltä, jossa v. 1982 falangistit murhasivat jopa noin 3000-3500 pakolaista. Joukkomurhan vastuu perimmältään lienee Israelin, koska IDF koulutti tappajat sekä hoiti kaiken logistiikan, tarvikkeet, valaisi koko leirin niin että murha saattoi jatkua yötä päivää, muonitti falangistit ja vahti leirin ympärillä, ettei kukaan päässyt pakoon leiriltä. Käytännön suunnittelija lienee Ariel Sharon, mutta sotapropagandistinen myytti kertoo, että Sharon nukkui koko koulutuksen, operaatiovalmistelujen sekä myös murhaan menneiden muutaman päivän ja yön ajan. Sharonille kyllä soitettiin, että leirillä on menossa joukkosurma, mutta Sharon oli myytin mukaan niin unen tokkurassa, että käänsi vain kylkeään, ja jatkoi unia.
Esitysaikaa 2 päivää jäljellä

Mielenterveyshankkeen yhteyteen on syntynyt viime vuosien aikana erityinen Satusilta-projekti Beirutin ja Kotkan välille. Siinä lapset kummassakin kaupungissa kirjoittavat ja lähettävät satuja toisilleen.

Historiaa: Auschwitzin erikoisyksikkö

Auschwitzin keskitysleiri ei olisi voinut toimia tehokkaasti ilman nuorista juutalaisista koottua komennuskuntaa. He veivät uhrit kaasukammioon ja hävittivät ruumiit ja saivat näin hieman lisää elinaikaa.
Poistuu: 17.2.2012 klo 19.00